Crown Princess Victoria's Official Visit to Cairo, Egypt: November 17-21, 2003


If you have answers, please help by responding to the unanswered posts.
Yes, it was a friendly. I knew there was something odd about that match. No, not odd. But something clicked in my head when I heard that Sweden was going to play Egypt. Now I remembered; Victoria will be in Egypt at the same time. Well, distracted indeed.
I like the 1st photo. To have that look on you, such a strong staring look, while people are watching you takes a lot of confidence.
 
I like that little gift that she got. Interesting with the ball in middle like that. She was just an ordinary fan. Waving her country's flag and holding up the banner. Cool.
 
In that first picture, pretty cute the way she puckers her lips.

Also, it seems to me that she has a little dimple on her chin, which at times is cute, and at times does the reverse of enhancing her facial image ?
 
Spot on with the lips.
 
dimple-where? I had the feeling that in the last years her dimples disappeared. Madeleine has one deep dimple on the right side, next to her mouth. Very strange, that just one is so prominent, but very cute.

I´m disappointed. It´s Thursday in the evening (at least at my place, at the place of the most photo-agencies and in Cairo) and until now there aren´t many pics :cry:
 
www.expressen.se

Ill do a summery later on

Victoria vill bli hjälparbetare

KAIRO. Hon har redan ett jobb med över 150 resdagar.
Men kronprinsessan Victoria är inte främmande för att vara borta från Sverige ännu mer.
Jag kan tänka mig att bli hjälparbetare, säger hon till Expressen.

Innan Victoria blir drottning vill hon hinna med ett antal saker. En av dem är arbeta någonstans i världen som hjälparbetare.
Under mina resor i världen brukar jag alltid söka upp FN och deras olika projekt. Jag skulle kunna tänka mig att inom ett par år själv arbeta som hjälparbetare.
Jag vet inte riktigt vad det då skulle kunna vara. Men aids och hiv är ett av FN:s åtta millenniemål och det ligger mig varmt om hjärtat. Det skulle jag kunna tänka mig att arbeta med.

"Grymt bra på att packa"
Kronprinsessan är sedan i måndags i Kairo i Egypten.
Vi har under veckan fått åka ut och se på plats hur FN och deras insatser har fungerat i praktiken.
Vi var bland annat hos en kvinna som har fått så kallade mikrolån från FN för att starta en verksamhet. I dag exporterar hon krukor över hela världen.
Victoria reser över 150 dagar varje år i sin tjänst som kronprinsessa och blivande drottning. Hon har långt ifrån tröttnat.
Jag tycker det är jätteroligt och spännande. Men det finns en sak som är mindre lustig, säger hon och ler.
Packa. Inte det fysiska i att packa. Utan vad jag ska packa och till vilka ändamål, säger hon och erkänner sedan:
Jag är grymt bra på att packa. Jag har världens minsta väska, det brukar bli väldigt kompakt och tungt. Men ofta glömmer jag saker, säger hon skrattande.
Det har glömts både aftonklänningar och andra saker. Då gäller det att ha fantasi och flexibilitet.
 

Attachments

  • 1.jpg
    1.jpg
    23.7 KB · Views: 373
karolinabraganza  Posted: Nov 19th, 2003 - 4:03 am

Crown Princess Victoria of Sweden supporting the swedish national soccer team during a friendly match vs Egypt Tuesday Nov. 18, 2003 in Cairo.

My eldest neice has a strong similarity to the first, second, fourth, and fifth pictures of CP V. Wonder if I should tell CPV that she has a great double in the making ?
 
Crown Princess Victoria of Sweden and her guide visited the Cheops pyramid in Giza, Egypt, Friday, November 21, 2003. The Crown Princess has participated in an UNDP congress in Cairo this week.

Crown Princess Victoria of Sweden and Elisabeth Tarras-Wahlberg visited the Cheops pyramid in Giza, Egypt, Friday, November 21, 2003. The Crown Princess has participated in an UNDP congress in Cairo this week.

Crown Princess Victoria of Sweden visited the Cheops pyramid in Giza, Egypt, Friday, November 21, 2003. The Crown Princess has participated in an UNDP congress in Cairo this week.

Crown Princess Victoria of Sweden smiled at a playing child when visiting the Cheops pyramid in Giza, Egypt, Friday, November 21, 2003.

Crown Princess Victoria of Sweden smiled at a playing child when visiting the Cheops pyramid in Giza, Egypt, Friday, November 21, 2003.

Crown Princess Victoria of Sweden visited the Cheops pyramid in Giza, Egypt, Friday, November 21, 2003.

Crown Princess Victoria of Sweden take part in a UNDP conference in Cairo, November 18, 2003.

IML Pictures
 

Attachments

  • IML_SCANPIX_1000009330.jpg
    IML_SCANPIX_1000009330.jpg
    18.2 KB · Views: 320
  • IML_SCANPIX_1000009329.jpg
    IML_SCANPIX_1000009329.jpg
    25.7 KB · Views: 403
  • IML_SCANPIX_1000009328.jpg
    IML_SCANPIX_1000009328.jpg
    18.8 KB · Views: 310
  • IML_SCANPIX_1000009326.jpg
    IML_SCANPIX_1000009326.jpg
    27.9 KB · Views: 312
  • IML_SCANPIX_1000009324.jpg
    IML_SCANPIX_1000009324.jpg
    30.4 KB · Views: 286
  • IML_SCANPIX_1000009322.jpg
    IML_SCANPIX_1000009322.jpg
    24.9 KB · Views: 330
  • IML_SCANPIX_1000009323.jpg
    IML_SCANPIX_1000009323.jpg
    16.1 KB · Views: 300
Last edited by a moderator:
Crown Princess Victoria of Sweden take part in a UNDP conference in Cari0, November 18, 2003.

Love the place card.

Crown Princess Victoria of Sweden take part in a UNDP conference in Cari0, November 18, 2003.

Love the name tag too.

Crown Princess Victoria of Sweden take part in a UNDP conference in Cari0, November 18, 2003.

IML Pictures
 

Attachments

  • IML_SCANPIX_1000007427.jpg
    IML_SCANPIX_1000007427.jpg
    25.4 KB · Views: 403
  • IML_SCANPIX_1000007426.jpg
    IML_SCANPIX_1000007426.jpg
    18.7 KB · Views: 301
  • IML_SCANPIX_1000007425.jpg
    IML_SCANPIX_1000007425.jpg
    18.7 KB · Views: 308
Last edited by a moderator:
Nyheter - Expressen

Ill do a summery later on

Victoria vill bli hjälparbetare

KAIRO. Hon har redan ett jobb med över 150 resdagar.
Men kronprinsessan Victoria är inte främmande för att vara borta från Sverige ännu mer.
Jag kan tänka mig att bli hjälparbetare, säger hon till Expressen.

Innan Victoria blir drottning vill hon hinna med ett antal saker. En av dem är arbeta någonstans i världen som hjälparbetare.
Under mina resor i världen brukar jag alltid söka upp FN och deras olika projekt. Jag skulle kunna tänka mig att inom ett par år själv arbeta som hjälparbetare.
Jag vet inte riktigt vad det då skulle kunna vara. Men aids och hiv är ett av FN:s åtta millenniemål och det ligger mig varmt om hjärtat. Det skulle jag kunna tänka mig att arbeta med.

"Grymt bra på att packa"
Kronprinsessan är sedan i måndags i Kairo i Egypten.
Vi har under veckan fått åka ut och se på plats hur FN och deras insatser har fungerat i praktiken.
Vi var bland annat hos en kvinna som har fått så kallade mikrolån från FN för att starta en verksamhet. I dag exporterar hon krukor över hela världen.
Victoria reser över 150 dagar varje år i sin tjänst som kronprinsessa och blivande drottning. Hon har långt ifrån tröttnat.
Jag tycker det är jätteroligt och spännande. Men det finns en sak som är mindre lustig, säger hon och ler.
Packa. Inte det fysiska i att packa. Utan vad jag ska packa och till vilka ändamål, säger hon och erkänner sedan:
Jag är grymt bra på att packa. Jag har världens minsta väska, det brukar bli väldigt kompakt och tungt. Men ofta glömmer jag saker, säger hon skrattande.
Det har glömts både aftonklänningar och andra saker. Då gäller det att ha fantasi och flexibilitet.

i forgot that i have promised to translate this article

i can say that she talks about wanting to work with what is it called in englsih aidwork?
she can pack good for her travels small bags is no problem but she often forget things, it helps to be a bit creative if you forget eveiningdresses
 
thanks for the pictures!!
 
Back
Top Bottom