- City
- BC
- Country
- Canada
I like that in Norway not only the women but also the men wear traditional attire (unlike their neighbors in Sweden).
She also has the Askerbunad she got for her confirmation, Asker is where Skaugum is situated:
She has worn this during the first covid national day:Gir prinsessen Asker-bunad
Lørdag konfirmeres prinsesse Ingrid Alexandra (15). Fra Asker kommune og Asker husflidslag får hun en Asker-bunad.www.budstikka.no
Sannheten bak prinsesse Ingrid Alexandras valg – på selve nasjonaldagen
Sannheten bak prinsesse Ingrid Alexandras valgno.newsner.com
When she born she got Vest Agder bunads for her whole life, where her mother is from, she has worn atleast two as a child but I dont think we have seen her with a grown up version yet
Se, hun har på seg fødselsgaven fra mammas hjemby!
Prinsesse Ingrid Alexandra stilte i ny bunad da familien viste seg utenfor Skaugum i dag.www.seher.no
For her 18th her grandmother gave her bunad from Rogaland. Like she has and Mette-Marits first, she has not worn it:
Norsk kulturarv i De kongelige samlinger - Tradisjon og inspirasjon
I sommer fikk jeg invitasjon til pressevisning i forbindelse med åpningen av bunadutstillingen i Dronning Sonjas KunstStall, som i nesten ett år har vært Slottets nye kulturarena. Spent troppet jeg opp utenfor inngangen sammen med NRK, TV2 med hoffreporter Kjell Arne Totland, Se og Hør og annen...bunad-magasinet.no
And from Oslo she got an Oslo suit which is not really a bunad, not worn yet.
Oslo kommune gir Prinsesse Ingrid Alexandra byens jubileumsdrakt i 18-årsgave
«På vegne av hele byen ønsker jeg Prinsessen hjertelig til lykke med dagen. Med gaven fra Oslo ønsker vi fortelle hovedstadens historie. Hvert element i jubileumsdrakten er hentet fra byens rikholdige flora og historie helt tilbake til St. Hallvard på 1000-tallet. Jeg håper hun vil bære den med...www.vartoslo.no
So she has plenty to choose from….