Crown Princess Victoria, Picture Thread Part 1: December 2002 - May 2004


If you have answers, please help by responding to the unanswered posts.
Status
Not open for further replies.
Polfoto 09-10-2003 Kiruna Sweden 2003-10-09 Swwedens Crownprincess Victoria during a visit LKAB Iron Mine Thursday oct. 9, 2003 Foto Suvad Mrkonjic Kod 4772 COPYRIGHT PRESSENS BILD

Polfoto 09-10-2003 Kiruna Sweden 2003-10-09 Swwedens Crownprincess Victoria during a visit LKAB Iron Mine Thursday oct. 9, 2003 Foto Suvad Mrkonjic Kod 4772 COPYRIGHT PRESSENS BILD

Polfoto 09-10-2003 Kiruna Sweden 2003-10-09 Swwedens Crownprincess Victoria during a visit LKAB Iron Mine Thursday oct. 9, 2003 Foto Suvad Mrkonjic Kod 4772 COPYRIGHT PRESSENS BILD
 

Attachments

  • vic_1.jpg
    vic_1.jpg
    18.8 KB · Views: 186
  • vic_2.jpg
    vic_2.jpg
    22.4 KB · Views: 244
  • vic_3.jpg
    vic_3.jpg
    19.5 KB · Views: 250
Last edited by a moderator:
What is the difference between those 2 pics (the one in this post and the one in the following). the pics are taken from a fun-game, where you can change Victoria´s look http://www.aftonbladet.se/special/victoria...h/mustasch.html. So there must be a difference, but I can´t say what... :angry: The pics are just entitled with "Kronprinsessans högra sidor "= crown princess´right side and " Kronprinsessans vänstra sidor "=crown princess´left side...I think on the second pic she looks like Madeleine.

2#
 

Attachments

  • h_gra.jpeg
    h_gra.jpeg
    11.4 KB · Views: 1,156
  • v_nstra.jpeg
    v_nstra.jpeg
    10.7 KB · Views: 1,189
Last edited by a moderator:
on the first picture it´s Victorias left side of the face doubled and "put together" and in the second its her wright side.
thats why she looks a little bit strange ;)
 
I love this picture of Victoria... she looks so cute =)
 

Attachments

  • CH_00011.jpeg
    CH_00011.jpeg
    28.8 KB · Views: 3,340
The photo of Madeleine and Victoria was taken at the Opera house in april 1996 during the celebrations of the Kings 50th birthday
 
Nobel 1997

www.aftonbladet.se

aftonbladets readers got to send in thire best pictures of Victoria

Marie Winslow Andersson

Strömsholms kanal, Engelsberg. Johannes Lindfors spelade på den kryssningsbåt som tog kronprinsessan från Fagersta, där hon invigt Victoriaslussen. Det var hennes första officiella uppdrag, sommaren 1995.

Solliden. Anna Britta Bungner var på semester på Öland och åkte av en händelse till Solliden. Det visade sig vara kronprinsessans nionde födelsedag.

Stenstorp. Victoria invigde Dalénium i Stenstorp. Tioårige Rikard Johansson stod i publiken och tog bilderna.

Göta kanal, Söderköping. Kronprinsessan var på resa genom Östergötland i maj 2001. Sune Johansson var på plats när m/s Astrea angjorde Tegelbrukets sluss i Söderköping.

Mättinge, Trosa. Riksförbundet för Rörelsehindrade Barn och Ungdomars gård där kronprinsessan i juni 2002 invigde en ny brygga och en båt som kommit på plats med hjälp av pengar ur Victoriafonden. - Victoria hade väldigt bra hand med barnen, säger Susanne Jansson, mamma till Sebastian på bilden.

Stenstorp. Bilden är tagen i augusti 2001. Kronprinsessan inviger Dalénium, Gustaf Daléns upptäckarcentrum i Stenstorp, som ligger mellan Skövde och Falköping.

Galärvarvet, Stockholm. Kronprinsessan besökte Skärgårdens dag i anslutning till Stockholms 750-årsjubileum. Åke Ståhl stötte på Victoria när hon provsmakade en åländsk specialitet.
 

Attachments

  • 1.jpg
    1.jpg
    18.7 KB · Views: 13,528
  • 1.jpg
    1.jpg
    52.4 KB · Views: 5,520
  • 1.jpg
    1.jpg
    38.7 KB · Views: 265
  • 1.jpg
    1.jpg
    35 KB · Views: 235
  • 1.jpg
    1.jpg
    31 KB · Views: 1,237
  • 1.jpg
    1.jpg
    27.3 KB · Views: 1,148
  • 1.jpg
    1.jpg
    25.7 KB · Views: 1,239
  • 1.jpg
    1.jpg
    26.4 KB · Views: 1,148
  • 1.jpg
    1.jpg
    33.6 KB · Views: 1,187
  • 1.jpg
    1.jpg
    54.1 KB · Views: 1,165
Last edited by a moderator:
1. Kungliga Slottet. Kronprinsessan invigde ”Öppet slott” på nationaldagen under Stockholms 750-årsjubileum.

2. KRONPRINSESSAN LÄR SIG SIMMA 1982 eller 1983 lärde sig Victoria, trea från vänster, simma hos Marinne Wieslander. Hennes simlärare har inte träffat henne sedan dess, men tycker att hon fortfarande verkar vara som förr - glad, intelligent och charmerande.

3. Globen, Stockholm. Colorado mötte Brynäs i en hockeymatch 2001. Pierre Molin och Eva Gummus fick platserna framför kronprinsessan och passade på att ta en bild.

4. Storlien. Märtha Hemmingsson har en stuga nära kungafamiljens i Storlien. Hon har följt familjen sedan mitten av 1970-talet och har flera gånger träffat dem på fjället. Bilderna är tagna under påsklovet 1987.
 

Attachments

  • 1.jpg
    1.jpg
    31.6 KB · Views: 1,223
  • 1.jpg
    1.jpg
    26 KB · Views: 1,225
  • 1.jpg
    1.jpg
    16.4 KB · Views: 1,165
  • 1.jpg
    1.jpg
    25.8 KB · Views: 1,200
Last edited by a moderator:
www.aftonbladet.se

”Pappa muttrar när jag flamsar”

Kronprinsessan firar sin 25-årsdag med nya pojkvännen Daniel Westling.
För Aftonbladets reporter berättar hon i dag om sitt liv och den ständiga uppmärksamheten.
– Jag är mycket lycklig och nöjd med allt just nu, säger hon.
Regnet öser ner över Drottningholmsteatern. Ett tiotal journalister har samlats för en av de sällsynta intervjuerna med kronprinsessan Victoria.
Victoria transporteras till sidoingången i en grå BMW. Hon eskorteras av två friluftsklädda livvakter i jeans och pikétröjor. Hon är klädd i en klänning med orientaliskt mönster och jeansjacka. Hon tittar nyfiket fram i dörrspringan och går sen artigt fram och hälsar på alla.

Hon har svar på alla frågor
Victoria placeras vid ett mindre bord omringad av reportrar med bandspelare och tv-kameror. Hon ser spänd ut, men bryter snart tystnaden:
– Jag är faktiskt oskyldig när det gäller det dåliga vädret.
Victoria peppras med frågor om allt från Mellanösternkonflikten till inrikespolitik. Ekots reporter är extra ivrig att ställa fråga efter fråga om valet och invandrarfientlighet.

Värnar om naturen
Trots invecklade frågeställningar och komplicerade världsproblem finner Victoria lätt svaren.
Om sina 25 år säger hon:
– Jag har haft ett fantastiskt innehållsrikt liv. Men jag skulle önska att jag hade haft mina föräldrar oftare. Å andra sidan, när de har tillbringat tid med oss har det varit kvalitetstid.
Om barndomen säger hon:
– Den har varit väldigt lycklig. Mamma och pappa har värnat mycket om naturen. Och det har jag fått med mig. Det betyder mycket för mig. Något som har varit en viktig tid i mitt liv är tiden i USA. Där fick jag tid att hitta mig själv. Det var en väldigt fin period i mitt liv.
– Mamma och pappa har alltid tyckt att vår barndom ska vara så fri som möjligt. Så skyddad som möjligt, fast inte isolerad.
Härom veckan besökte Victoria Räddningsverket, en del i hennes militära utbildning.
Ska kronprinsessan göra lumpen?
– Det har alltid varit diskussioner kring det. Det är något som jag vill göra, men vad det blir för form av militärtjänstgöring vet vi inte ännu.

Kan inte smita undan
Mc-förare kanske. Kronprinsessan är ju en hejare på det?
– Nja, jag vet inte riktigt vad Säpo skulle tycka. Men de kanske kan sitta i sidovagnen.
Victoria skrattar. Journalisterna också. När privatlivet kommer på tal medger hon att pojkvännen Daniel Westling kommer att vara med på Öland när hon firar sin 25-årsdag.
– Ja, det kommer en person från Ockelbo, säger hon och ler.
Skulle kronprinsessan tycka att det var skönt att slippa all uppmärksamhet?
– Jag tänker nog som de flesta. Att jag vill vara någon annanstans när det blir tufft. Men det är ju inte meningen att jag ska smita ifrån bara för att det är jobbigt.
Men vore det inte skönt att bara vara en vanlig Svensson?
– Jo, när jag har dig i hälarna, så tänker jag väl så ibland, haha ...
Finns det för lite tid för privatlivet?
– Så är det nog för alla personer. Ibland så glöms det bort. Jag tror att det är viktigt att man aktivt skapar sig sin egen fritid. Jag ska väl erkänna att jag inte är så jätteduktig på det.
Ställer kronprinsessan alltid höga krav på sig?
– Ja, kanske. Jag tror att man bara kan göra sitt bästa. Det minsta man kan göra är att försöka.
Säger pappa kungen någonting? Ger han dig beröm?
– Nej, pappa säger inte sånt.

Åker inte till Rivieran i år
Inte ens om du trampar i klaveret?
– Ja, det är klart. Någon gång muttrar han väl. När jag är flamsig säger han till.
Vad skulle kronprinsessan hellre göra än att sitta här med oss journalister?
– Jag skulle behöva skriva bordsplaceringarna till mitt kalas för det är inte gjort än.
Vad kommer kronprinsessan att göra under sin sommarledighet?
– Ja du ... Jag blir nog den där klassiska och tråkiga trädgårdsmänniskan. Jag ska plocka hallon och rensa brännässlor på Solliden. Det har växt upp en hel del sen sist jag var där.
Det blir inga resor till Rivieran?
– Nej, absolut inte. Så jag kommer inte att få se dig i badbyxor därnere, haha ...
Samtalet är över och Victoria slussas snabbt in i ett rum för tv-intervjuer.
Ett par timmar senare skjutsar livvakterna tillbaka kronprinsesssan till hemmet. Hon sitter själv i baksätet. Det har slutat regna. Ingen av de japanska turisterna utanför Drottningholm noterar henne.
 
Nice pics Josefine! t4p.
btw, the pictures of Victoria in a purple dress is from 1997, not 2000
 
For Kaiserbill: pics from Victoria´s trip to California. There Yahoo-club you can find more (in the Album "Victoria in California)
 

Attachments

  • cal1.jpeg
    cal1.jpeg
    21.1 KB · Views: 590
  • cal2.jpeg
    cal2.jpeg
    15.6 KB · Views: 3,200
  • cal3.jpeg
    cal3.jpeg
    15.6 KB · Views: 3,000
Last edited by a moderator:
That's Willie Brown in the last photo but who are these people:

post-52-1068325052.jpg
 
I know. That's that Ridge guy. Messed around with KKL and Hunter Tylo. Some characters are never happy. And forget how lucky they are
 
Aren´t that actors of this "bold and beautiful"-soap?! I think Victoria is a big fan of that.
I had once a flat mate, who has watched that twice a day (in the morning and in the afternoon)...and we had just one TV-set :wacko:
 
Yep, they're from the bold and the beautiful.
Left to right
Ian Buchanan, Winsor Harmon, Tracy Melichor, John McCook's head, CP Victoria, and Ronn Moss.
 
You did a favour for me too, with that picture Yennie. Thank you.
I did?! ok, the you´re very welcome :p
 
Yes, that's the show. I knew that Ian looked familiar outside of the soapworld and I just remembered that he was also on Twin Peaks.
 
Originally posted by Lena@Nov 8th, 2003 - 12:55 pm
For Kaiserbill: pics from Victoria´s trip to California. There Yahoo-club you can find more (in the Album "Victoria in California)
Are those the two Olsen twins?
 
Yes, that are the 2 Olsen-twins, at the set of "so little time"-but I don´t know why Victoria has visited their set (well, I´m not fond of the Olsen-twins, or better said not fond of their parents, who "sell" their kids, since they were babies..but that´s OT).
@AnaM
The pic was taken 2001 at the state visit to Belgium.
And KC, at this time she wasn´t together with Daniel II, so we can say, that this girl has an natural athletic stance ;)
 
Lena  Posted: Nov 9th, 2003 - 4:56 pm

Yes, that are the 2 Olsen-twins, at the set of "so little time"-but I don´t know why Victoria has visited their set (well, I´m not fond of the Olsen-twins, or better said not fond of their parents, who "sell" their kids, since they were babies..but that´s OT).
Glad I don't watch TV ... then I don't have to ask what the importance of the Olsen sisters is. But are they related to the famous shipping family of Norway ?

And KC, at this time she wasn´t together with Daniel II, so we can say, that this girl has an natural athletic stance
Or she isn't aware that I have such an 'eagle eye' and prone to a silly comment or two ;)
 
Gosh, a human being, living in North America, who doesn´t know the Olsen-twins. And I´ve always thought their merchandise-empire is perfect organised ;) ...but I agree, that it´s a good thing, when one doesn´t watch all that stupid stuff on Tv. Should do the same :innocent:
Yes, it´s really weird, what our eagle eyes detect..I hope HRH doesn´t read in this forum, because if she would take this to heart ( :heart: ) she wouldn´t probably be able to go a step before the (castle)door, out of fear, that we would find something new, which varies.
 
http://portale.web.de/Boulevard/Adel?msg_i..._id=3894667&i=2

Schwedische Königsfamilie

Königin Silvia, Kronprinzessin Victoria und König Carl Gustaf von Schweden (l-r) im Juli im Hof von Schloss Solliden auf Öland.

How come Victoria was caught in this 'awkward' poise ?
Another interpretation of this picture might be, oops ... I got to go ...
 

Attachments

  • 8c.jpg
    8c.jpg
    27.7 KB · Views: 3,101
from aftonbladet.se
 

Attachments

  • vicx.jpeg
    vicx.jpeg
    20.9 KB · Views: 322
What do you think of her nobel dress in 2001. Actually it is similar to Madeleine´s in 2002. But it wasn´t so sensational (also the press didn´t mention much) as Madeleine´s
 

Attachments

  • 6750xktu_guest.jpg
    6750xktu_guest.jpg
    18.2 KB · Views: 1,069
The Crown Princess Victoria of Sweden arrives at the Smithsonian Museum of Natural History April 27, 2000 in Washington DC. The Royals were attending a reception honoring the new Viking exhibit at the Smithsonian Museum of Natural History. (Photo by Mark Wilson/Newsmakers)

Crown Princess Victoria of Sweden arrives at a cocktail party and dinner honoring California Nobel Laureates October 27, 2001 at the City Hall in San Francisco, CA. The Princess is in California for the Nobel Centennial Celebration. (Photo By Justin Sullivan/Getty Images)
 

Attachments

  • 780870.jpg
    780870.jpg
    13.1 KB · Views: 3,011
  • 678498.jpg
    678498.jpg
    15.7 KB · Views: 2,989
Last edited:
1. 1985 Victoria n her little "throne" on swedish flag day

2. This is a corbis photo that i have tried to remove the text on

------
 

Attachments

  • hg.jpg
    hg.jpg
    24.3 KB · Views: 1,147
  • 2.jpg
    2.jpg
    33.1 KB · Views: 2,504
  • 1.jpg
    1.jpg
    21.1 KB · Views: 2,978
Last edited by a moderator:
Josephine... here it is without the watermarks

Here is the full picture

www.corbis.com
 

Attachments

  • vict.JPG
    vict.JPG
    22.7 KB · Views: 198
  • victandmad.JPG
    victandmad.JPG
    30.8 KB · Views: 249
Last edited by a moderator:
Status
Not open for further replies.
Back
Top Bottom