Big big picture of Alexandra in Bangladesh
(from unicef.dk)
Quote:
Alle børnene ville med på billedet, da UNICEF Danmarks protektor HKH Prinsesse Alexandra i november 2004 besøgte en lille fortovsskole i et af de fattigste kvarterer i Bangladesh' hovedstad Dhaka. På grund af fattigdom har børnene ikke mulighed for at gå i en almindelig skole. Fortovsskolen er deres eneste chance for at lære at læse, skrive og regne.
Alle børnene ville med på billedet, da UNICEF Danmarks protektor HKH Prinsesse Alexandra i november 2004 besøgte en lille fortovsskole i et af de fattigste kvarterer i Bangladesh' hovedstad Dhaka. På grund af fattigdom har børnene ikke mulighed for at gå i en almindelig skole. Fortovsskolen er deres eneste chance for at lære at læse, skrive og regne.
"Hvorfor kommer du for at besøge os?" Ville et af børnene vide, da Hendes Kongelige Højhed Prinsesse Alexandra kom på besøg på en fortovsskole for de allerfattigste børn i Bangladesh.
"Jeg kommer på besøg, fordi jeg gerne vil lære mere om jer børn og jeres skolegang, og fordi jeg gerne vil lære om jeres liv her i Bangladesh," svarede Prinsessen.
På en lille skole i et af Dhakas slumkvarterer mødte Prinsesse Alexandra blandt mange andre pigerne Amina og Moushumi Akter. De to piger har fået chancen for at lære at læse, skrive og regne gennem "Projekt Fortovsskoler" - et projekt der er udviklet af UNICEF i samarbejde med regeringen i Bangladesh.