The Royal Forums

The Royal Forums (http://www.theroyalforums.com/forums/)
-   Current Events Archive (http://www.theroyalforums.com/forums/f219/)
-   -   Letizia Ortiz, News and Picture Thread Part 1: November 2003 - August 2004 (http://www.theroyalforums.com/forums/f219/letizia-ortiz-news-and-picture-thread-part-1-november-2003-august-2004-a-1171.html)

George 11-03-2003 02:54 AM

Letizia Ortiz, News and Picture Thread Part 1: November 2003 - August 2004

Seven months? If that is correct-that is foolhardy and too fast for anyone.
it takes time to get to know someone.

if it is the romance of the century they have an entire lifetime-why rush?

It says alot about her that she allowed him to rush. After all,she was married
before!

Marry in haste -repent in suffering and misery. His parents should of advised him
to "slow down." Give it a year and two and see if she feels the same about you
and you about her.

It is called LUST AND HORMONES.

He is on the REBOUND FROM EVA

Fireweaver 11-03-2003 02:57 AM

He could satisfy his lust and hormones without marrying the girl. He's done so before in fact. I'm inclined to think he truly does love her, especially if his family is willing to accept her as his bride.

Josefine 11-03-2003 12:02 PM

xicamaluca
does she also have bodyguards from now on

Alexandria 11-03-2003 12:03 PM

My understanding is that Letizia was given(?) bodyguards the minute the news broke out to her engagement to Felipe. Apparently when she was leaving her home, bodyguards were already with her.

foreman 11-03-2003 12:10 PM

:o :o First problems between paparazzis and bodyguards when Leticia return to his flat to get some things

anna 11-03-2003 12:36 PM

Letizia looks a lot like actor Teri Hatcher ?

http://home.wxs.nl/~chrysalis/ll416.jpg

Josefine 11-03-2003 01:35 PM

4 Attachment(s)
www.ibl.se

www.ibl.se

www.ibl.se

Copyright/ImagineScandinavia

bibi 11-03-2003 01:51 PM

does anyone know whether the series of pictures of which one graces the cover of the new hola was taken recently? i cannot imagine that it was taken especially for the occasion...
also: her haircut went short at one point. are those more recent photos or is her hair longer now?
the picture of her meeting with the Prince of Asturias: is this the meeting they had last week pretending not to know each other in greater detail?

if anyone could anwer those questions that would be great.

thanks in advance

foreman 11-03-2003 02:19 PM

First official meeting with press in this moment :woot:

Josefine 11-03-2003 02:23 PM

Quote:

Originally posted by foreman@Nov 3rd, 2003 - 7:19 pm
First official meeting with press in this moment :woot:
What do you mean is there a press conference going on now

foreman 11-03-2003 02:24 PM

And first official photo this evening. Both of them will go to the concert of Rostropovich to celebrate Queen Sofia's 65 birthday.

Yes in this moment

Dennism 11-04-2003 05:57 AM

Interview with Letizia. Not sure of the source:

3 NOVIEMBRE 2003
Dos días después del anuncio oficial de su compromiso, don Felipe y su novia Letizia Ortiz han elegido la Residencia del Príncipe, en el marco del Palacio de la Zarzuela, para hacer su primera presentación ante los medios.
Conscientes de que hasta el momento existe tan sólo una imagen de ellos -dándose cordialmente la mano en la última entrega de los premios Príncipe de Asturias- y del inmenso despliegue mediático que ha suscitado el anuncio de su compromiso, don Felipe de Borbón y Letizia Ortiz han decidido posar juntos porque, tal y como dijo el futuro Rey de España: “ Estamos muy enamorados y queríamos mostraros juntos nuestra muchísima alegría por nuestro compromiso”.

La primera vez que aparecen cogidos de la mano
La sesión de fotos tuvo lugar en el jardín posterior de la Casa del Príncipe. Un lugar ya para la historia porque al hecho de que aparecieran juntos por primera vez, se une el que lo hicieran cogidos de la mano (a veces, del brazo) y que se dirigieran auténticas miradas de enamorados.
Protector e inmensamente cariñoso, don Felipe demostró en todo momento que está profundamente enamorado de Leticia Ortiz y ésta que, aún acostumbrada a las cámaras y a la batalla diaria en el ejercicio del periodismo, puede llegar a perder un poco de su increíble aplomo en situaciones en las que manda el corazón.
Con una chaqueta blanca-crudo y un pantalón negro –muy de su estilo- compareció Letizia Ortiz ante las cámaras. A su lado, don Felipe de Borbón impecable con un traje “ojo de perdiz”.
Asimismo, y casi a la misma hora en la que el Príncipe y Letizia aparecían en los jardines de palacio, la Casa Real confirmaba que la petición de mano tendrá lugar a las 12,30 del jueves 6 de noviembre en el palacio de la Zarzuela.

El Príncipe de Asturias y su novia, Leticia Ortiz, dijeron: "estamos muy enamorados"

"Queríamos mostraros juntos nuestra muchísima alegría por nuestro compromiso", dijeron a los periodistas

3 NOVIEMBRE 2003
A continuación, les ofrecemos una transcripción de las primeras palabras del príncipe Felipe y de su novia, Letizia Ortiz, tras el auncio de su compromiso.

Príncipe Felipe:
"Queríamos, una vez hecho el anuncio oficial de nuestro compromiso matrimonial, comparecer ante todos vosotros y los españoles para agradecer las numerosas muestras de afecto que hemos recibido estos dos días y también para mostrarnos juntos. Me da muchísima alegría poder manifestar lo feliz que me hace nuestro compromiso y lo enamorado que estoy de Letizia. Para toda pareja es un paso importante contraer matrimonio. Yo os digo con convicción que Letizia es la mujer con la que quiero compartir mi vida y formar una familia y además como de la Corona tengo la seguridad de que Letizia reúne todas las cualidades y capacidades necesarias para asumir las responsabilidades y funciones como Princesa de Asturias y como futura Reina de España. Nuestro enlace permite dar continuidad a la monarquía parlamentaria como consagra nuestra Constitución. Nada más, aquí nos presentamos enamorados, comprometidos, convencidos e ilusionados y por supuesto entregados al servicio de España y de los españoles. Gracias”.

Letizia Ortiz:
"Entiendo la sorpresa que ha causado esta decisión a casi todos pero es una decisión madura, fruto de reflexiones muy intensas y sobretodo con el peso y la solidez del profundo amor que nos tenemos y del proyecto común que iniciamos. Desde muy joven soy periodista y hasta los 31 años, que tengo ahora, he ejercido mi profesión con ganas, con ilusión, con fuerza y de esa misma manera ahora afronto lo que ahora iniciamos, con responsabilidad, con ilusión y con vocación de servicio a España y a los españoles”.

"Yo os digo con convicción que Letizia es la mujer con la que quiero compartir mi vida y formar una familia".Pulse sobre la imagen para ver las ampliaciones de las fotos

"Afronto lo que ahora iniciamos, con responsabilidad, con ilusión y con vocación de servicio a España y a los españoles”.

La primera vez que aparecen cogidos de la mano
La sesión de fotos tuvo lugar en el jardín posterior de la Casa del Príncipe. Un lugar ya para la historia porque al hecho de que aparecieran juntos por primera vez, se une el que lo hicieran cogidos de la mano (a veces, del brazo) y que se dirigieran auténticas miradas de enamorados.
Protector e inmensamente cariñoso, don Felipe demostró en todo momento que está profundamente enamorado de Leticia Ortiz y ésta que, aún acostumbrada a las cámaras y a la batalla diaria en el ejercicio del periodismo, puede llegar a perder un poco de su increíble aplomo en situaciones en las que manda el corazón.
Con una chaqueta blanca-crudo y un pantalón negro –muy de su estilo- compareció Letizia Ortiz ante las cámaras. A su lado, don Felipe de Borbón impecable con un traje “ojo de perdiz”.
Asimismo, y casi a la misma hora en la que el Príncipe y Letizia aparecían en los jardines de palacio, la Casa Real confirmaba que la petición de mano tendrá lugar a las 12,30 del jueves 6 de noviembre en el palacio de la Zarzuela.

El Príncipe de Asturias y su novia, Leticia Ortiz, dijeron: "estamos muy enamorados"

"Queríamos mostraros juntos nuestra muchísima alegría por nuestro compromiso", dijeron a los periodistas

"Siempre he sido una mujer luchadora: nadie me ha regalado nada", confiesa Letizia Ortiz en una entrevista publicada por la revista ¡HOLA!
Pinche sobre la imagen para ver más fotografías

Letizia Ortiz Rocasolano, que pronto será princesa de Asturias, hablaba recientemente de Asturias, su tierra, y de su pasión por el periodismo

3 NOVIEMBRE 2003
Letizia Ortiz Rocasolano, que pronto será princesa de Asturias, hablaba recientemente de Asturias, su tierra, y de su pasión por el periodismo, a la vez que dejaba algunos puntes sobre su forma de ser y de pensar. En estas páginas ofrecemos un resumen de todo ello. lo que es lo mismo: así es y aquí está la prometida del príncipe Felipe… en sus propias palabras.

—De Asturias me gusta todo —declaraba Letizia recientemente—, pero, sobre todo, la tranquilidad, las sidrerías, los parques, las huertas, los «praos» (prados). A veces, en Madrid, echo en falta ese aperitivo sabatino o dominguero en cualquier «chigre» (taberna) asturiano, con unas buenas centollas, «unes parrochines» (sardinas pequeñas o parrochas). Y cada vez que escucho hablar con acento asturiano se me pone un nudo en la garganta… Cuando tenía quince años, destinaron a mi padre a Madrid por motivos de trabajo y nos tuvimos que venir él, mi madre y mis hermanas… Luego volví a mi tierra para trabajar en «La Nueva España», y más tarde lo hice en el «ABC», en la Agencia EFE, en CNN+, para incorporarme después a Televisión Española como reportera del área de sociedad de los informativos… Lo que más echo de menos de mi tierra es a mi familia. Parte de ella sigue allí, así como mis mejores amigos, que son asturianos. Me acuerdo mucho de mis abuelos, a los que siempre que puedo voy a ver a un caserón de piedra que está en Sardeu (Sardedo), a tres kilómetros de Ribadesella.

Asturias, mi tierra, es preciosa, amable, brava, llena de verde y de vida. Un lugar que siempre recomiendo a mis amigos. No puedo olvidar los años en que allí me crié y crecí rodeada de cariño. Por otra parte, a la pregunta sobre cómo se definiría dentro del mundo del periodismo, respondía: —Yo he sido siempre una mujer luchadora. Nadie me ha regalado nada, y he tenido que esforzarme mucho para llegar a trabajar en esta profesión. Me gusta este oficio y de hecho quiero trabajar en el extranjero. He realizado algunos trabajos de enviada especial y me gustaría ocupar algún día una corresponsalía.

Hace algunas semanas, la que será princesa de Asturias concedía una entrevista a la página web que sobre ella han hecho un grupo de su club de «fans». La citada entrevista, de la que entresacamos algunas de las opiniones de la prometida del príncipe de Asturias, fue realizada con motivo del regreso de Letizia a los informativos de Televisión Española.
—¿Le asusta la popularidad?
—Los profesionales de la información pueden dar la cara o no, y reconozco que es una labor que tiene más repercusión que otro oficio. Lo asumo e intento desempeñar mi función lo mejor posible, que en este caso es comunicar en imagen. Pero la popularidad es secundaria. ¿Nerviosa? No, llevo mucho tiempo presentando. Ahora es otra etapa y procuraré desempeñarla con el mismo rigor.
—Tiene un currículum impresionante para una persona tan joven. ¿Se considera una triunfadora?
—Aprovecho las oportunidades que se me dan. Hay mucha gente muy joven en otros medios. Es visible nuestro trabajo, y mis compañeros son también jóvenes. Esta profesión es muy dura, con mucha competencia; creo que he tenido suerte, pero todo depende de decisiones que no toma el profesional. No es conveniente valorar si uno llega o no a determinados sitios. Cada cual tiene su concepto del éxito y lo importante es estar bien con uno mismo y ser honesto con lo que haces.

"En Asturias tengo a mis mejores amigos, y cuando oigo hablar con acento asturiano, se me pone un nudo en la garganta"

Hace algunas semanas, la que será princesa de Asturias concedía una entrevista a la página web que sobre ella han hecho un grupo de su club de «fans»

3 NOVIEMBRE 2003
—¿Tuvo siempre clara su vocación profesional?
—Yo tengo una abuela y un padre periodistas. Nunca he pensado en ser otra cosa en la vida. Me encanta mi trabajo, disfruto mucho y tengo la suerte de dedicarme a algo que me encanta. Por otro lado, trabajar con la información tiene una enorme responsabilidad, y creo que hay que ser muy prudente, muy serio, saber que muchas personas están pendientes de lo que decimos, y hay que tener los principios de lo que se cuenta muy claros y hacer una labor correcta, como Televisión Española.
—¿La imagen es importante para una profesional que trabaja en televisión?
—Es muy importante no sólo en televisión, sino en todos los ámbitos de la vida. La imagen es algo que debemos cuidar porque es lo primero que se ve de nosotros.
—¿Y una imagen agradable ayuda?
—No tienes que ser obligatoriamente guapa. Lo agradable lo da una mirada, un tono de voz y un aplomo la hora de contar las cosas.
—Usted es conductora de un informativo de referencia junto con el director del departamento, pero, ¿no cree que hay pocas mujeres en puestos de decisión del periodismo?
—En el periodismo, como en otros campos profesionales (justicia, política, economía), todavía las mujeres tienen pocos puestos de responsabilidad, pero supongo que las cosas irán cambiando con el tiempo, al menos ésa es la tendencia. De todas formas, admiro mucho a compañeras como Rosa María Calaf, que sigue al frente de una corresponsalía en el Pacífico con tenacidad.
—Usted estuvo en Irak, ¿cómo vivió aquella experiencia?
—Una de las tareas más interesantes del periodismo es estar en los lugares donde ocurren las noticias, salir a la calle y contar cosas, con lo cual me pareció interesante estar en Unqasar y contar la labor que estaba haciendo el Ejército español en ese país. Yo llegué cuando ya había caído Bagdad y no viví directamente la guerra, pero fue importante convivir durante quince días con los militares para apreciar cómo realizaban su trabajo.
—¿Un periodista debe opinar sobre la guerra?
—No mientras está haciendo su trabajo, porque se tiene que limitar a procesar la noticia, pero lo que diga en otros lugares es legítimo. Personalmente, no me gusta opinar, intento mantenerme al margen hasta las últimas consecuencias.
—También estuvo en Estados Unidos en el momento del atentado contra las Torres Gemelas…
—Fue importante ver cómo se sacudió el país. También estuve en Estados Unidos con motivo de las elecciones en las que se enfrentaron Bush y Gore, también cuando ocurrió el atentado y en el primer aniversario del mismo. Me consideré una privilegiada por esos tres momentos que viví. Fue todo rápido e intenso y no me dio tiempo a reciclar todo lo que estuve viviendo. Personalmente, también me impresionó ver el estado de «shock» de la gente.
—¿Cuál es la noticia que le gustaría dar?
—La pacificación de Oriente Próximo. Estuve en la zona y pude apreciar la situación.
—Hay un debate sobre los programas basura. ¿Cree que se ha contaminado la información de esta tendencia?
—En los informativos de televisión no hay cabida para ese material. No damos la mínima oportunidad a lo que no sea rigurosamente informativo.
—¿Qué le parece el periodismo que se hace ahora en España?
—Es mejorable, como todo. Pero mi referencia sólo son los informativos, y en Televisión Española somos muy serios.
—¿Cómo le gustaría evolucionar profesionalmente?
—No pienso en el futuro, no elucubro. Me gusta la información diaria, el periodismo trepidante, ese estrés y la adrenalina que se genera con la velocidad en que se trabaja.
—¿Qué aprendió de su padre y de su abuela?
—Me enganchó su pasión y su respeto por la información, por contar cosas y contarlas bien. Me enseñaron el sacrificio que eso supone para tu vida personal.

The Watcher 11-04-2003 11:26 AM

She is beautiful, I only didn't like her jaw-line and nose... Sorry! :unsure:
But I wish they a wonderfull marriage ;)

Btw. Is it true that they started the relationship 4 months ago?

xicamaluca 11-04-2003 12:22 PM

Quote:

Originally posted by The Watcher@Nov 4th, 2003 - 3:26 pm
...
Btw. Is it true that they started the relationship 4 months ago?

No one knows, i've read several diference versions: 4 months, 6 moths,...

We will only know the truth in the engagement day ;)

salma 11-04-2003 02:34 PM

Yes the journalist in Spain say that Felipe and Letizia start the relationship five months ago.But nobody know this relationship,therefore this notice have been very surprising. :o

hrhcp 11-06-2003 03:48 PM

Princess Letizia, Pictures and News Thread - Part 3. November 2003 to August 2004

Even with her white outfit, she wore black heels.

Is she just a "black heels" type ?

hrhcp 11-06-2003 04:16 PM

1 Attachment(s)
Letizia appears to be looking far into the future with this picture.

beebee 11-06-2003 10:53 PM

Maybe the reason she wears pants so often is that the stilettos she must wear in order to look as tall as possible next to Felipe might not appear suitable for a conservative royal family. The pants cover the heels; a knee-length skirt certainly wouldn't.

Like Julia says, those heels are probably three to four inches. Anything higher would look ridiculous. And about the black heels she wore with a white suit -- well, what else would you have paired them with? Black makes a nice contrast to the white.

Bubbette 11-07-2003 02:48 AM

That is not an uncommon heel height among fashionable women.

Julia 11-07-2003 04:17 AM

Her lovely winter white suit (for the engagement) is by Giorgio Armani.

hrhcp 11-10-2003 08:30 PM

1 Attachment(s)
November 3, 2003

hrhcp 11-10-2003 08:31 PM

1 Attachment(s)
November 6, 2003

salma 11-11-2003 04:04 PM

In El Mundo, spanish newspaper, have a article of Alonso, the ex-husband of Letizia.

See this web page:el mundo

salma 11-11-2003 04:05 PM

1 Attachment(s)
This pic appears in El Mundo

lasu 11-11-2003 09:26 PM

Cute cartoon from El Mundo. They took some artistic license and added about 10 cm to Letizia's height... :innocent:

Julia 11-13-2003 09:28 PM

Great photos. Does anyone have and larger photos of Letizia from HOLA!?

hrhcp 11-13-2003 11:14 PM

3 Attachment(s)
http://www.diezminutos.wanadoo.es/reportajes/144_5.html

more cute pictures

Letizia certainly has many ways of looking different.

This lady has suddenly "disappeared" into Zarazuela Palace.
Poof. Gone.

How is her time filled now?
What exactly does the day's agenda consist of?
- maid service
- wedding planning from 9.15 to 9.25
- how to hold an exquisite cup daintily for 15 minutes between sips of coffee ?
- a siesta at 2
- royal history at 3
- meet with Felipe at 4

That might be what happens on Tuesday. What then happens on Monday, and is every day a repeat to make for "follow the leader" ? :rolleyes:

Alexandria 11-23-2003 07:53 PM

10 Attachment(s)
Polfoto 23-11-2003 - PHOTO ALBUM OF LETIZIA ORTIZ ROCASOLANO, FIANCEE OF THE PRINCE FELIPE OF SPAIN. PICTURED, LETIZIA WHEN SHE WAS 2 YEARS OLD.

Polfoto 23-11-2003 - PHOTO ALBUM OF LETIZIA ORTIZ ROCASOLANO, FIANCEE OF THE PRINCE FELIPE OF SPAIN. PICTURED, LETIZIA WHEN SHE WAS 4 YEARS OLD.

Polfoto 23-11-2003 - PHOTO ALBUM OF LETIZIA ORTIZ ROCASOLANO, FIANCEE OF THE PRINCE FELIPE OF SPAIN. PICTURED, LETIZIA WITH THE FOLK DRESS OF ASTURIAS, WHERE SHE IS FROM.

Polfoto 23-11-2003 - PHOTO ALBUM OF LETIZIA ORTIZ ROCASOLANO, FIANCEE OF THE PRINCE FELIPE OF SPAIN. PICTURED, LETIZIA IN A PHOTO MADE IN HER SCHOOL. AFTER THE CLASSES, SHE WENT TO DO THE SCHOOL WORKS TO THE RADIO STATION WHERE HER FATHER AND HER GRANDMOTHER WORKED.

Polfoto 23-11-2003 - PHOTO ALBUM OF LETIZIA ORTIZ ROCASOLANO, FIANCEE OF THE PRINCE FELIPE OF SPAIN. PICTURED, LETIZIA (CENTER) IN THE COMMUNION OF A FRIEND.

Polfoto 23-11-2003 - PHOTO ALBUM OF LETIZIA ORTIZ ROCASOLANO, FIANCEE OF THE PRINCE FELIPE OF SPAIN. PICTURED, LETIZIA WHEN SHE WAS A KID WITH HER DOG. SHE AND THE PRINCE FELIPE LOVE ANIMALS.

Polfoto 23-11-2003 - PHOTO ALBUM OF LETIZIA ORTIZ ROCASOLANO, FIANCEE OF THE PRINCE FELIPE OF SPAIN. PICTURED, LETIZIA (RIGHT DOWN) WITH HER SISTERS, TELMA AND ERICA (LEFT), HER MOTHER (CENTER) AND A FRIEND OF HER MOTHER. SHE IS THE OLDER SISTER.

Polfoto 23-11-2003 - PHOTO ALBUM OF LETIZIA ORTIZ ROCASOLANO, FIANCEE OF THE PRINCE FELIPE OF SPAIN. PICTURED, LETIZIA WITH OTHER STUDENTS OF HER CLASS WITH THE FRONT OF THE JOURNALISM FACULTY BEHIND AT THE COMPLUTENSE UNIVERSITY OF MADRID.

Polfoto 23-11-2003 - PHOTO ALBUM OF LETIZIA ORTIZ ROCASOLANO, FIANCEE OF THE PRINCE FELIPE OF SPAIN. PICTURED, LETIZIA WITH OTHER STUDENTS OF HER UNIVERSITY, WITH WHOM SHE TRAVELLED TO MARRAKECH IN 1993.

Polfoto 23-11-2003 - PHOTO ALBUM OF LETIZIA ORTIZ ROCASOLANO, FIANCEE OF THE PRINCE FELIPE OF SPAIN. PICTURED, LETIZIA WITH THE PHOTO CAMERA IN 1986 DURING THE TRIP OF THE HIGH SCHOOL FINAL YEAR TO CORDOBA. SHE WAS 13.

agm 11-26-2003 11:07 AM

http://www.hola.com/imagenes/actuali...11/26/leti.jpg
:flower:

xicamaluca 11-27-2003 12:00 AM

A spokesman from the royal house has confirmed to the press that Letizia will be present in the celebrations of the 25th aniversary of the Spanish Constituion that will take place at December 6, in the Nacional Congress. This will be the first official act of Letizia, altough, she will be in the guests tribune will the family of the King (this beacuse she isn't yet a member from the royal family) ;)

Letizia went yesterday to the TVE headquarts to say goodbye to her former collegues :flower: Also, a funny note from yesterday that happened in Asturias :P The members of the city hall of Oviedo (the home town of Letizia) were supposed to give to Letizia the tittle of favorite daugther of the city of Oviedo, but a lapse from the mayor stoped Letizia of having the title, the mayor closed the seccion without remember of the last thing in the agenda :lol: When he realised of the mistake, he imediatly shedueled the nomination of Letizia to next wednesday B)

The link of the article :flower:

El Periódico

Dennism 12-08-2003 05:18 AM

Can someone tell me something here? These photos of Letizia. Now sure some of them are somewhat public(school etc.) but since she is a commoner and everything, do people send them to the magazines and they publish them? I wonder how she feels about that. I'm a private person and I know that I wouldn't want photos, good or bad, published unless they asked for my permission. That is of photos in the past. Once I become famous, it's somewhat different. I don't know. She has already been in the public eye so she has a sense of it all but I just feel sorry for her. Whole life has now been shown to the public. I mean even before she was famous. Now people know what she looks like in 2nd grade. I don't know. My heart goes out to her on this. :cry:

"Letizia went yesterday to the TVE headquarts to say goodbye to her former collegues flowers.gif Also, a funny note from yesterday that happened in Asturias tongue.gif The members of the city hall of Oviedo (the home town of Letizia) were supposed to give to Letizia the tittle of favorite daugther of the city of Oviedo, but a lapse from the mayor stoped Letizia of having the title, the mayor closed the seccion without remember of the last thing in the agenda lol.gif When he realised of the mistake, he imediatly shedueled the nomination of Letizia to next wednesday cool.gif"

I said that the first place she should go to(outside of Madrid, yuck. I can think of 2 cities I'd rather visit in Spain first. ) it would be to Oviedo on an official visit. Let's hope she does this. The returning daughter of the city is now a Princess!

Alexandria 12-08-2003 11:17 AM

Quote:

Originally posted by Dennism@Dec 8th, 2003 - 4:18 am
Can someone tell me something here? These photos of Letizia. Now sure some of them are somewhat public(school etc.) but since she is a commoner and everything, do people send them to the magazines and they publish them? I wonder how she feels about that. I'm a private person and I know that I wouldn't want photos, good or bad, published unless they asked for my permission. That is of photos in the past. Once I become famous, it's somewhat different. I don't know. She has already been in the public eye so she has a sense of it all but I just feel sorry for her. Whole life has now been shown to the public. I mean even before she was famous. Now people know what she looks like in 2nd grade. I don't know. My heart goes out to her on this. :cry:
Some of these pictures look like they came from her family's personal photo albums, while some others look like they could've been taken at public events (like the ballet recital), so some unknowing parent who took those pictures of another dance school classmate of their daughter's could've sold them now realizing who the little girl was and is to become. But I think for the most part they are personal family photos. I imagine that in a case such as Letizia's, the Royal House would ask her family to select a few pictures to be released to the press. Sort of like the best defence is a good offence (is that how the phrase goes?). No doubt the press would be looking for pictures of Letizia as a child, so just let her and her family choose the best ones and get it over with.

Similar cases with pictures of Mathilde and Claire of Belgium, Maxima of the Netherlands and Mette-Marit and Ari Behn of Norway, where baby and childhood pictures were released to the press in the weeks following the engagement or the weeks before the wedding.

Interestingly enough, no baby or childhood pictures of Mary Donaldson have been released. And I don't recall seeing any pictures of Marie-Chantal or Carlos Morales of Greece from their childhoods when they married into the Greek royal family. Maybe because they are not a ruling family there was not really a need?

Dennism 12-08-2003 12:38 PM

Perhaps in this particular being on the offensive was the best policy but still I just find it rather sad.

xicamaluca 12-09-2003 09:30 AM

Yahoo! News

'Princess Letizia' candies sell fast in Spain

MADRID (AFP) - A consignment of candy bars created in honour of Letizia Ortiz Rocasolano, who will wed Spanish heir to the throne Prince Don Felipe de Bourbon next May, sold out in just hours.

Vicente Alonso, owner of Cafe de Vicente at Villaviciosa, a town in Rocasolano's northern native region of Asturias, said clients rushed to snap up 10 kilograms (22 pounds) of turron, a nougat-like Spanish delicacy, almost as soon as it went on sale.

Asturians are fiercely proud of the fact the 35-year-old prince has chosen one of its own to be his bride, a former television journalist born in Oviedo.

Alonso told Spanish media he had produced a special version of the almond delicacy "in homage to and with ... all the affection in the world" for Spain's future queen, who will marry Don Felipe on May 22.

The couple kept their almost year-long courtship under wraps until early November, when the royal palace announced their engagement and said they would marry in the spring.

Royal fans with a sweet tooth who managed to bag a slice had to dig deep in their pockets for the candy, replete with marzipan crown and selling at a princely 24 euros (30 dollars) a kilo.

Dennism 12-09-2003 01:39 PM

Candy bars? How interesting. And more reason for her first official trip with Felipe to be to Oviedo.

xicamaluca 12-09-2003 06:00 PM

Quote:

Originally posted by Dennism@Dec 9th, 2003 - 5:39 pm
Candy bars? ...
The name of the bars is "Torrón" a very famous candy in Spain (is great, i love it :rolleyes: ). It's verty popular at this time of the year B)

Alexandria 12-12-2003 07:35 PM

Out of curiosity, at the recent 25th anniversary of the Spanish constitution, did people have to curtsy or bow to Letizia? I know she is not officially the Princess of Asturias yet, but does she get this formality bestowed upon her as the future Princess of Asturias?

xicamaluca 12-13-2003 08:40 AM

Quote:

Originally posted by Alexandria@Dec 12th, 2003 - 11:35 pm
Out of curiosity, at the recent 25th anniversary of the Spanish constitution, did people have to curtsy or bow to Letizia? I know she is not officially the Princess of Asturias yet, but does she get this formality bestowed upon her as the future Princess of Asturias?
No, that will only happen when she became Princess. The first ocasion where she will people have to curtsy or bow to Letizia will be in the wedding day ;)

Alexandria 12-13-2003 12:23 PM

Thank you for explaining this xicamaluca.

paulette 12-13-2003 01:35 PM

There is a saying that goes "I'll do everything I can whatever it takes."
So even though they are very busy with their work yet if they really want to make their relationship work so they have to find time for each other. And besides Letizia and Prince Felipe's relationship seems working very good and they are a nice pair so I think the engagement would not be called off. The Spaniards also like their future Queen so no dilemmas.

Cissan 12-20-2003 12:16 PM

Can you imagine how short the grandmother must be!!! :lol: :lol: :lol:

Blueice 12-23-2003 11:19 AM

I like this item - well chosen shade of red. She is the lady with a style. :) The shoes/bag choice might be questioned, still - a very good look for Letizia. :)

Lady Jean 12-23-2003 01:47 PM

I hope she gets one or two nice pieces of jewelry for Christmas. She is a stunning woman but I would like to see a little (more) sparkle w/these outfits.

rattie21 12-24-2003 08:24 AM

Quote:

Originally posted by paulette@Dec 13th, 2003 - 12:35 pm
There is a saying that goes "I'll do everything I can whatever it takes."
So even though they are very busy with their work yet if they really want to make their relationship work so they have to find time for each other. And besides Letizia and Prince Felipe's relationship seems working very good and they are a nice pair so I think the engagement would not be called off. The Spaniards also like their future Queen so no dilemmas.

No they don't. I will think that you find that most spanirds may like her as a news presenter but as the next queen of spain. No. If you don't belive me. Go to the franco-iberian message board, the infanta board, brandys, cherus cafe etc etc etc. All the opinions polls ar rigged.

lori 12-24-2003 05:02 PM

I just thought the poll says about 80% pro the marriage while you said the contrary. What's your base sources? Don't tell me you depend on the "several" board, and "several"members of those boards to come to this conclusion. Tsk, Tsk, man, look further. and open your eyes.

paulette 12-25-2003 04:44 AM

First of all, I would like to inform all that I was not referring to the whole Spaniard population's approval on Letizia as their future queen. I know there are people in Spain who are happy of Letizia being their future queen.

Blueice 12-25-2003 07:16 PM

I guess it is not surprising that opinions on Letizia vary - it would be unreasonable to expect that everyone share the same views regarding the issue. Especially if the fact that Spain is one of the world's most conservative catholic Monarchies is taken in consideration, no wonder that there always will be quite a few voices against devorcee future queen with non-royal background and liberal attitude. Just remember late Diana's pre-wedding torture through the mass-media worldwide - every single person on this plannet had insight (detailed) in her most personal matters such as - wether she's virgo intacta or not...ect. Poor thing. I can't imagine anyone goes through that nowdays. So let's be fair and allow Letizia to be just what we all are - a human with the right to have her faults and virtues...like we all do, after all...That doesn't mean we should not keep our populistic right to criticise - of course not, it just would be nice if we could keep it 'clean', though...:)

Fireweaver 12-26-2003 02:06 PM

At least they look like they're in love. Even if it's not, as a royal fan, I'd like to believe they are :)

It'd be boring as a royal watcher if everyone agreed. I think a bit of disagreement is good. keeps people sharp (as long as they aren't sharp tongued!).

Bunkycat 12-27-2003 06:47 PM

There was a poll done on Dec 6 I believe that had a 60% approval rating then another on the 18 (roughly) that had 80%. These puppies are very informal, unscientific and shouldn't be believed. A 20% jump? I doubt it.

It's too easy to manipulate the results. Don't take it as gospel!

Bunky

Banadoora 01-04-2004 06:40 PM

I found this in hellomagazine.com

"18 DECEMBER 2003
Her wedding to Crown Prince Felipe is five months down the road, but TV newsreader Letizia Ortiz has already found a sweet spot in the heart of her future subjects.

In what promises to be just the beginning of "Letizia-mania", the Spanish public has snapped up a series of candies created in her honour.

The limited-edition almond-flavoured "Doña Letizia" bars were created by Vicente Alonso to be sold at his café in the future princess' home region of Asturias. Over ten kilos of the hand-made nougat-like holiday sweet, called turron, flew off the shelves in just a few hours.

Meanwhile, Felipe got his own taste of his bride's popularity as he met with directors of first division Spanish team Atletico Madrid. The handsome heir to the throne received a football kit, breaking into a smile after unfolding the shirt to reveal that the name emblazoned across the back read "Letizia"."

Jasl 01-04-2004 06:43 PM

I love the colour (Australian spelling!) of her dress!!!

But is she wearing flat shoes? Or maybe the heels aren't high? Anyway I think she should wear higher heels. I mean I know it's probably not good for the feet and posture but we can't deny that high heels looks waaaay better - look at Princess Alexandra of Denmark who looks very good in killer heels.

Alexandria 01-04-2004 07:22 PM

Quote:

Originally posted by Jasl@Jan 4th, 2004 - 5:43 pm
Anyway I think she should wear higher heels. I mean I know it's probably not good for the feet and posture but we can't deny that high heels looks waaaay better - look at Princess Alexandra of Denmark who looks very good in killer heels.
Not to mention that higher heels would bring Letizia a bit closer to her man, who is vertically blessed. :P

Ennyllorac 01-05-2004 10:56 PM

She is very beautiful, has brains and a personality. If the Prince is happy with her that is all that matters. I don't understand why people have to bash someone they don't even know.

agm 01-15-2004 01:44 PM

EL escritor Fernando Gracia, periodista, investigador y experto en la Familia Real, ha presentado su último libro, «La Boda del Siglo», donde narra peculiaridades y secretos de la relación y el próximo enlace del Príncipe Felipe y Doña Letizia Ortiz
http://www.lavozdegalicia.es/grafico.../15/172009.jpg

http://sgfm.elcorteingles.es/SGFM/57...1000m01011.jpg

Alexandria 01-15-2004 02:43 PM

I certainly hope that Letizia doesn't wear a veil like this on her actual wedding day. It seems so overwhelming, especially since she is sucha petite woman.

Julia 01-15-2004 02:47 PM

Very interesting photos! Thank you for posting them agm!

I do have to agree with Alexandria. I hope she isn't that covered up on her wedding day! She's far too petite to have that much fabric swarming around her, but the artist's work is very good. :)

Fireweaver 01-15-2004 06:43 PM

the tiara, however, looks splendid on her :)

sandee 01-15-2004 06:46 PM

That portrait of Letizia is so gorgeous! I can't wait for her to become a princess and a future queen!

agm 01-15-2004 07:12 PM

http://estaticos.elmundo.es/elmundol...74191377_0.jpg

Julia 01-15-2004 07:15 PM

I am guessing that the tiara in the painting is just a creation of the artist and not one that Letizia will actually be wearing?

Fireweaver 01-15-2004 07:21 PM

They said onother messageboards (Glittering royal maybe?) that it was an antique Princess of Asturias tiara that hadn't been worn in years (as there hasn't been an offical Princess of Asturias in years!).

agm 01-15-2004 07:26 PM

Letizia Ortiz ya luce corona de princesa
Ha tenido que ser en un cuadro donde Letizia Ortiz ha lucido por primera vez velo de novia y la corona de princesa de Asturias.

La acuarela, de 100 por 80 cm., ha sido pintada por José Carlos Gracia (dcha. en la foto) e ilustra la portada del libro escrito por su hermano, el periodista Fernando Gracia (izda.), La boda del siglo. Los secretos sobre la unión de Felipe y Letizia y otros enlaces reales (Temas de Hoy), a cuya presentación ayer en Madrid asistieron personajes como Emma García (centro).

La corona que ella luce en el retrato pertenece desde hace siglos a la familia real y no se ha utilizado desde 1802, cuando la llevó María Antonia de Nápoles durante su boda en Madrid con el rey Fernando VII. Además, el pelo de Letizia aparece recogido (en todas sus comparecencias lo ha llevado suelto). El pintor aseguró ayer que el aspecto de la futura reina en el cuadro es fruto de su imaginación.

El retrato será entregado a Felipe como regalo en su 36 cumpleaños, el próximo día 30. Gracia ya obsequió hace años a Don Juan Carlos y Doña Sofía con sus retratos, también en acuarela, y es el autor de otros retratos oficiales colgados en edificios estatales.

http://www.20minutos.es/zaragoza/?noti=98531#opinion

Fireweaver 01-15-2004 07:30 PM

Could you provide and English translation of that? I don't speak Spanish and I know some of our other posters do not either. It would be most appreciated. Thanks!

lucys 01-15-2004 08:13 PM

Quote:

Originally posted by agm@Jan 15th, 2004 - 6:26 pm
La corona que ella luce en el retrato pertenece desde hace siglos a la familia real y no se ha utilizado desde 1802, cuando la llevó María Antonia de Nápoles durante su boda en Madrid con el rey Fernando VII.

El pintor aseguró ayer que el aspecto de la futura reina en el cuadro es fruto de su imaginación.

Translation: The tiara that she is wearing in the portrait has belonged to the royal family for centuries and has not been used since 1802, when María Antonia de Nápoles wore it for her wedding in Madrid to king Fernando VII.

The artists assures that the aspect of the future queen seen in his painting is the product of his imagination.

mari0915 01-17-2004 05:26 PM

She is going to make a beautiful bride I can't wait for the wedding.

Sean.~ 01-20-2004 02:08 AM

Quote:

Originally posted by Dennism@Jan 20th, 2004 - 12:39 am
It didn't work. It just said something about going back to hotmail.
Hmmm. Odd. Try this:

http://letiziaortizweb.iespana.es/le...web/index2.htm

I *think* it is the same site.

Sean

Dennism 01-20-2004 02:14 AM

Wasn't the site that was around in October but when you went to it later, it went to the Official Royal Site. No, that was another one. That one had tons of info on it.

Sean.~ 01-20-2004 02:33 AM

Quote:

Originally posted by Dennism@Jan 20th, 2004 - 1:14 am
Wasn't the site that was around in October but when you went to it later, it went to the Official Royal Site. No, that was another one. That one had tons of info on it.
You know what? I have no clue if it is the same site or not, as I've never visited a Letitiza site b4. Sorry.

Sean

Ennyllorac 01-20-2004 08:05 PM

I think people need to stop looking at royals as deities. Letizia is a mere mortal as is Felipe. And we have all done things in our past that we are not proud of. Geez.... let;s give the poor woman a break.

mari0915 01-20-2004 08:22 PM

You know what, we ALL have skeletons in our closets and I'm sure she wasn't sitting around waiting for Felipe her whole life. She was living her life the way she's saw fit.

Sean.~ 01-20-2004 10:14 PM

Quote:

Originally posted by ennyllorac@Jan 20th, 2004 - 7:05 pm
I think people need to stop looking at royals as deities. Letizia is a mere mortal as is Felipe. And we have all done things in our past that we are not proud of. Geez.... let;s give the poor woman a break.
Yes, of course. I agree. However, will the media and Spanish public opinion give her a break? That remains to be seen. There is a propensity to go 'digging' these days.

From what I know, she is very popular with the average Spaniard, no?

Sean

Ennyllorac 01-20-2004 10:26 PM

My mother just came back from Madrid and she says Letizia is quite popular.

bluetortuga 01-20-2004 11:26 PM

Quote:

Originally posted by Sheba@Jan 20th, 2004 - 5:16 pm
I vote yes, I believe it's Letizia in the painting, baring all, welll most of it.  I expect more things like this to be coming out about her.

Sheba

You seem to have a strong disliking for Letizia Ortiz; I based this assumption on this and other posts you have made. What has she done? Do you know her personally? Those pictures were an artist's imagination, and only that. What would the world say and find out about you if you were the fiancee of the Crown Prince of Spain? :huh:

Sheba 01-21-2004 07:55 AM

Hello Blue and all,

I will confess that if I were Felipe's fiancee, or royal fiancee in general, my past would cause controversy. There would be threads pages upon pages long, indignation, protests in the streets, etc, lol. I would be run right out of Spain I'm sure. :ninja:

I don't like her, you do, so lets just wait and see what happens next. Just as I don't know her personally, I've got the feeling other posters don't either. Therefore, the Letizia is perfect theory is just as unrealistic as the Letizia is bad theory.

I still believe Letizia posed for the topless painting. :P

Sheba B)

Dennism 01-21-2004 02:31 PM

" You know what, we ALL have skeletons in our closets "

Just so you all know ahead of time. That I, future prince of Sweden, have never posed topless for any painting, drawing or photo. So there you go. You could say "Ahh, the new prince. I remember him back when he was at LTR...."

Fireweaver 01-21-2004 02:39 PM

Dennism, we expect a first hand report (and exclusive behind the scenes photos) when you marry your princess!

As for the Letizia contraversy, we don't know her, she's done some things that have set off royal protocol radars that some posters have. But, she's human, she's coming from an environment where she had to speak up to be heard. Felipe looks patient, so, a few rough spots aren't going to cause too much trouble, long term. I bet Letizia will turn out to be a wonderful Princess. She's got the perfect example living nearby (The Queen). Letizia would be a fool if she doesn't ask her mother in law to be for any help.

Dennism 01-21-2004 02:49 PM

"She's got the perfect example living nearby (The Queen). Letizia would be a fool if she doesn't ask her mother in law to be for any help."

Okay. I can see that. Despite my various problems with Sofia in the past, I contend that fewer are more regal(by birth certainly) and she has been a pretty good royal. Duty and all. Married, apparently, to a cad. She's stuck by with her children.

" Dennism, we expect a first hand report (and exclusive behind the scenes photos) when you marry your princess!"

No problem. I'll make a note of that. Send photos to LTR.

Fireweaver 01-21-2004 02:57 PM

Dennism- this is OT, but what problems did you have with the queen? perhaps you could pm me, or put them in a thread about HM? (Or if they're already there, direct me to where to look! :) )
Thanks.
And thank you in advance for the photos :)

Dennism 01-21-2004 03:06 PM

Photos and a report. No problem. With permission from the princess, of course.

Fireweaver 01-21-2004 03:08 PM

Oops, forgot about her.. Maybe you should ask the King for permission as well, just to be on the safe side?

Dennism 01-21-2004 03:16 PM

Yes, the king. I will. I already have glowing words for the queen. Must think of some for the king...

Asma2 01-21-2004 03:51 PM

Does anyone know more about tension in Zarzuela, about this new book or about taking Letizia from public life because of her past and scandals. The talks are getting hot in Spain. But no statement from Zarzuela.

¿NUEVA LADY DI?

Psicosis en Zarzuela: ocultar a Letizia Ortiz de las cámaras

Las primeras críticas a Letizia Ortiz no han gustado en la Casa Real. Una de las primeras medidas ha consistido en retirar a la prometida de Don Felipe de la escena pública.

19 de enero. Lo adelantábamos recientemente en Elsemanaldigital.com tras las críticas lanzadas por Jaime Peñafiel y las opiniones de Pepe Infante en su entrevista de Época y su ¿Reinará Felipe VI?.

En realidad los sudores fríos comenzaron en Zarzuela con la publicación de Tú serás mi reina, de Paloma García Pelayo y Ángela Portero. El libro contaba los intríngulis de la relación entre Don Felipe y Letizia Ortiz en un tono muy respetuoso, aunque sin excluir algunos puntos conflictivos. Por ejemplo, el ultimátum del Príncipe a su padre para casarse con Letizia, la oposición inicial de los Reyes al matrimonio y la Operación Silenzio para llevar a cabo una política de hechos consumados. Es decir, impedir un "pim pam pum" mediático en un noviazgo conocido que hubiese podido echar por tierra la relación. Dicho de otro modo: cuando se dio a conocer la decisión de Don Felipe todo estaba hecho.

A esto se sumaron ciertos comentarios sobre Letizia Ortiz y las comparaciones con anteriores relaciones del Príncipe, como Eva Sannum y, especialmente, Isabel Sartorius. Los tiros se dirigían hacia la condición de divorciada de la futura reina.

Luego llegó el asunto del centro comercial y los escoltas que desnudaron al fotógrafo. Una estupenda relación con la prensa, forjada durante años por el gabinete de La Zarzuela, estuvo a punto de venirse abajo en apenas un día por la actitud de los guardaespaldas del Príncipe. Y conste, que, como se oyó entonces en el mundillo periodístico, no fue a más por respeto a Don Juan Carlos y Doña Sofía.

No es de extrañar, por tanto, que la Casa Real haya decidido apartar de la circulación, durante algún tiempo, a Letizia Ortiz más allá de los actos oficiales. Algunos temen que se convierta en la Lady Di española y otros se asustan ante el riesgo de que acabe eclipsando a personajes de mayor rango de la Familia Real.

La historia no acaba aquí, porque la psicosis llega a tal extremo que se intenta evitar que los medios capten imágenes de la prometida. Así lo pudo comprobar un equipo de Telecinco destacado a una finca de Toledo a la que debía acudir la pareja. Al intentar grabarlos, los escoltas les rodearon para impedirles tomar imágenes. Más tarde, cuando los reporteros se acercaron a un pueblo cercano a tomar un café, fueron seguidos. E incluso una vez que tiraron la toalla y regresaron a Madrid, durante un largo tramo fueron seguidos por un coche de los servicios de seguridad reales

Dennism 01-21-2004 04:00 PM

A quick translation from Babelfish(shakes head)

The first critics to Letizia Ortiz have not pleased in the Real House. One of the first measures has consisted of retiring the fiance'e of Don Felipe of the public scene.

19 of January. We recently advanced it in Elsemanaldigital.com after the critics sent by Jaime Peñafiel and the opinions of Pepe Infant in its interview of Time and its Reinara' Felipe I SAW.

In fact the cold sweats began in Zarzuela with the publication of You you will be my queen, of Dove Garci'a Pelayo and Ángela Doorman. The book counted intríngulis of the relation between Don Felipe and Letizia Ortiz in a very respectful tone, although without excluding some conflicting points. For example, the ultimátum of the Prince to its father to marry with Letizia, the initial opposition of the Kings to the marriage and the Silenzio Operation to carry out a policy of completed facts. That is to say, to prevent "pim pam mediatic pum" in a well-known engagement that had been able to ruin the relation. Said otherwise: when one occurred to know the decision Don Felipe everything was done.

To this certain commentaries were added on Letizia Ortiz and the comparisons with previous relations of the Prince, like Eva Sannum and, specially, Isabel Sartorius. The shots went towards the condition of divorced of the future queen.

Soon it arrived the subject from the commercial center and the escorts that undressed the photographer. A wonderful relation with the press, forged during years by the cabinet of the Zarzuela, was on the verge of coming down in hardly a day by the attitude of the bodyguards of the Prince. And it consists, that, as it were heard then in the journalistic world, did not go more to by respect to Don Juan Carlos and Doña Sofía.

It is not to be strange, therefore, that the Real House has decided to separate from the circulation, during some time, to Letizia Ortiz beyond the official acts. Some fear that it becomes the Spanish Lady Di and others are scared before the risk of which ends up eclipse the persons of greater rank of the Royal Family. :o

History does not finish here, because the psychosis arrives so at extreme that it is tried to avoid that the means catch images of the fiance'e. Thus it it could verify an equipment of outstanding Telecinco to a property of Toledo to whom the pair had to go. When trying to record them, the escorts surrounded to them to prevent them to take images. Later, when the reporters approached a near town to take a coffee, they were followed. And even once they threw the towel and they returned to Madrid, during a long section they were followed by a car of the real services of security

Well, the gist is there.

Britters 01-22-2004 01:19 AM

Dennis- I look forward to seeing you at royal gatherings, as I will be the Queen of England one day (William not Charles!!!)! We'll have a grand ol' time sitting back, remembering the good ol' days at LTR!!! :D :D :D :D :D :D :D :D

As for Letizia I remember her breifly from when I went to Spain a few years back, but I wasn't exactly there to watch the news...it seems to me that people judge based on the skewed visions of the media without full stories...I'm guilty at times as well, but I'm trying, and as I rather like the looks of Letizia from the Engagement Photos I fully intend on watching what happens!

Dennism 02-05-2004 10:53 PM

A waxwork of Letizia Ortiz is inaugurated into the Wax Museum on February 5, 2004 in Madrid, Spain.

http://delivery.gettyimages.com/comp/29312...D3C614DE2A4EC48

http://delivery.gettyimages.com/comp/29312...4133ECAC86AB2C1

http://delivery.gettyimages.com/comp/29312...6632914E9F53D8F

More photos here

The one of Felipe is interesting.

lasu 02-05-2004 11:26 PM

Does anyone else think that the wax figures of Felipe and Letizia look kind of... well, creepy? :shock:

Dennism 02-05-2004 11:32 PM

I generally think that most Wax figures do.

Alexandria 02-09-2004 08:10 PM

1 Attachment(s)
A really nice picture of Letizia while on her skiing holiday from Imagine Scandinavia that I absolutely could not resist.

Copyright Scandinavia, Baqueira, Spanien: Letizia Ortiz and Prince Felipe of Spain on ski in Baqueira, Spain this weekend.

lucys 02-09-2004 09:49 PM

Quote:

Originally posted by Alexandria@Feb 9th, 2004 - 7:10 pm
A really nice picture of Letizia while on her skiing holiday from Imagine Scandinavia that I absolutely could not resist.

Copyright Scandinavia, Baqueira, Spanien: Letizia Ortiz and Prince Felipe of Spain on ski in Baqueira, Spain this weekend.

There were a number of lovely photos pf Letizia from their ski weekend. I admit that I have become an uninhibited fan. I think she and they together are wonderful.

Alexandria 02-09-2004 10:00 PM

Quote:

Originally posted by lucys@Feb 9th, 2004 - 8:49 pm
There were a number of lovely photos pf Letizia from their ski weekend. I admit that I have become an uninhibited fan. I think she and they together are wonderful.
I think she is a very photographic individual. I don't always like what she is wearing or how she has her hair done, but she generally looks good in photos.

Dennism 02-09-2004 11:20 PM

" I don't always like what she is wearing or how she has her hair done, but she generally looks good in photos. "

Very true. And sometimes she wears too much makeup. Then again a lot of TV people do. But she's toned down on that and looks better.

vdebono 02-22-2004 08:31 AM

Is it merely an impression of mine that the suit Letizia wore to her engagement is the same she wore for a set of photos taken on set at TVE?
you can compare the two suits by viewing the following two photos next to each other

http://editorial.gettyimages.com/source/CF...ince+Felipe&p=7
image number 2702842 and 2702805

and

http://editorial.gettyimages.com/source/CF...ince+Felipe&p=7
image nos: 2689594 2689591 and 2689589

if you examine the neckline and buttons, i believe one can conclude its the same suit.

Ennyllorac 02-22-2004 11:15 AM

If you look very closely you can tell they are different. The material is a totaly different texture.

Alisa 02-22-2004 05:07 PM

They are totally different suits. For one Letizia headed to Armani in Barcelona to buy her engagment suit before the announcement.

~I personally prefer the TVE suit .

lori 02-22-2004 08:21 PM

I also prefer her TV anchor suits. There is extra flair in those suits, and more femine and soft. Right now, she wears famed designers', but those seem stiff in designs. I don't know maybe just lack of soft touch or something.

vdebono 02-23-2004 03:10 AM

crikey, she does stick to what suits her doesn't she - i mean the neckline is identical! its true that her TVE suits are much nicer, they sort of frame and give prominence to her lovely face much better than what she has worn as Felipe's fiancee so far!

carlota 02-23-2004 06:06 AM

I really like the engagement one, but the TVE suit is nice also. They are practically the same design, however. I think she has choosen the right one... she was very elegant and gave her a touch of purism. She was also very criticized, as the engagement suit was an Armani, and people were speculating about an Armani weding dress...

donnaK 04-01-2004 09:59 PM

I like her style, very modern and chic. A break away from those boring traditional royal looks (Mathilde of Belgium usually looks like 10 years older than her actual age, sure she is very elegant).

Dennism 04-01-2004 10:12 PM

Quote:

Originally posted by donnaK@Apr 1st, 2004 - 8:59 pm
I like her style, very modern and chic. A break away from those boring traditional royal looks (Mathilde of Belgium usually looks like 10 years older than her actual age, sure she is very elegant).
I can see that. But not that outfit for me. But she is sleek and chic and that is nice.

Balqis 04-01-2004 10:22 PM

Mathilde does tend to dress too old for her age, I agree. The trouble with fashion is that some trends should never leave the designers' workshop. A young girl can perhaps get away with Letizia's rock band look, but Letizia cannot. The photos might haunt her later perhaps in a decade or so when the trends are totally different. A smart chic lady will adapt trends to suit her style, but is not a slave to them. Look at the ever lovely and elegant Queen Rania in the following photo. She's taking the ruffle trend and made it her own with a classy shirt worn to a business maeeting.

Queen Rania

Leitizia doesn't need to be ultra conservative in her day-today wardrobe, just mindful that copying trends totally might not suit her. That's style and I guess each woman develops it as she gains confidence.

All times are GMT -4. The time now is 01:50 AM.