![]() |
![]() |
|
|||||||
| Portal | Royal Articles | Royal Calendar | Register | FAQ | Members List | Royal Links | Search | Today's Posts | Mark Forums Read |
|
|
![]() |
|||||
![]() |
|
|
Thread Tools | Search this Thread | Display Modes |
|
|
||||
|
||||
|
So we all know he has been dating Emma for many years now but what about any previous girlfriends, has he had any?
|
||||
|
||||
|
yes.. his first girlfriend (age 17-19) was Wiweka Thott, a schoolmate at Lundsberg.
|
||||
|
||||
|
Carl Philip and Wiweka Thott.
|
||||
|
||||
|
...at a party
|
|||
|
|||
HiJust wondering what Prince Carl Philip does with his time? He doesn't have as many official duties as Victoria, so what does he do in between? Thanks Shane |
|
|
|||
|
|||
|
Quote:
|
|
|
|||
|
|||
|
Isn't he in graphic design? He might've drawn the CD cover for his mother's birthday present, but I think his field of study at univeristy is graphic design, rather than another sort of design program.
|
|
|
||||
|
||||
|
Yes, Alexandria, you’re absolutely right! Prince Carl Philip is studying graphic design at the Forsberg School in Stockholm. :woot:
|
||||
|
||||
|
Tomorrow, wednesday may 12, swedish Tv 4 will air a show about Carl Philip. Its a new interview with the prince about his life and its because of his 25th birthday.
I´ll definately watch! tv 4 19:00 Prins Carl Philip 25 år Inför sin 25-årsdag ställer prins Carl Philip för första gången upp på en längre intervju för TV4:s Lasse Bengtsson.
|
||||
|
||||
|
Interview with Carl-Philip:
Ha also talks about the fact, that he´s an gay-icon... Prinsen fyller 25 Prins Carl Philip framtidsplaner är oklara, men han känner sig inte stressad. Nu är han intresserad både av militären och grafisk design. Men han vill också lära känna sina rötter. Att fylla 25 år innebär ingen större förändring i prins Carl Philips liv. Han känner inte att han därför måste slutföra sin utbildning och skaffa familj. - Nej, det får komma som det kommer. Det innebär ingen större press bara för att man blir ett år äldre, säger prins Carl Philip till TT. På torsdagen firar prinsen sin födelsedag med en officiell ceremoni på slottet, men hur det privata firandet ska gå till är inte bestämt. - Jag vet inte riktigt än, men det blir väl en middag hemma av något slag, säger prinsen. Grafisk design Under våren har han läst grafisk design på distans på Forsbergs skola i Stockholm och nu går han en kurs i fotografi. - Jag försöker känna på det lite. Jag tycker att grafisk design är väldigt intressant, så det är något som jag skulle kunna tänka mig att fortsätta med, säger han. Det finns en konstnärlig ådra i släkten, hos Sigvard Bernadotte och prins Eugen. Men Carl Philip tror snarare att hans titel och släkt kan ligga honom till last eftersom förväntningarna kan vara högre på honom än andra. Efter de stundande kungabröllopen i Danmark och Spanien ska han i sommar vidareutbilda sig inom försvaret. Militären passar honom, där får han vara som vem som helst. - Jag kommer att gå en transportledarutbildning i staben, säger han och tillägger att den senare leder till att han blir löjtnant. Utforska Brasilien Han berättar att han är som vilken vanlig kille som helst på fritiden, som tycker om att umgås med vänner, se på tv och gå ut med hunden. Men han tycker också om att resa. - Eftersom min mamma är halvbrasilianska, är Brasilien ett land jag skulle vilja besöka för att förstå hur hon haft det när hon var liten, och lära mig språket, förstås. Många är intresserade av att veta var de egna rötterna kommer från. Att vara prins är både ett privilegium och ett ansvar, och han tror inte att han skulle vilja byta bort det livet även om det innebär mycket uppmärksamhet. - Det är väldigt stimulerande, man får se och göra många saker, säger han och tillägger att han också måste se till att folk är nöjda med det han gör. Carl Philip har fått mycket uppmärksamhet av båda könen, i skvallerpress och i homotidningar. Och vad tycker prinsen egentligen om att vara gayikon? - (skratt) Det är lite speciellt, men att vara omtyckt är väl alltid trevligt. |
|
|
||||
|
||||
|
The show was nothing spectacular. He just talked about his childhood, family and friends. Most of the things have we heard from Victoria before.
But there was one thing: he was asked: "Your girlfriend of five years, Emma, how is she handling the attention? And he answered... So now its super official :)
|
||||
|
||||
|
Quote:
And when he talked about his childhood did he also complain about the absence of his parents like Victoria did? |
|
|
||||
|
||||
|
I meant that he answerd...
he said something that "Yes sometimes its hard for her"... Can´t remember it right now but I´ll write a summary later... But just the fact that the reporter was allowed to refer to her as "your girlfriend Emma" is sensational :P
|
||||
|
||||
|
Prinsen fyller 25
Prins Carl Philip framtidsplaner är oklara, men han känner sig inte stressad. Nu är han intresserad både av militären och grafisk design. Men han vill också lära känna sina rötter. Att fylla 25 år innebär ingen större förändring i prins Carl Philips liv. Han känner inte att han därför måste slutföra sin utbildning och skaffa familj. - Nej, det får komma som det kommer. Det innebär ingen större press bara för att man blir ett år äldre, säger prins Carl Philip till TT. På torsdagen firar prinsen sin födelsedag med en officiell ceremoni på slottet, men hur det privata firandet ska gå till är inte bestämt. - Jag vet inte riktigt än, men det blir väl en middag hemma av något slag, säger prinsen. Grafisk design Under våren har han läst grafisk design på distans på Forsbergs skola i Stockholm och nu går han en kurs i fotografi. - Jag försöker känna på det lite. Jag tycker att grafisk design är väldigt intressant, så det är något som jag skulle kunna tänka mig att fortsätta med, säger han. Det finns en konstnärlig ådra i släkten, hos Sigvard Bernadotte och prins Eugen. Men Carl Philip tror snarare att hans titel och släkt kan ligga honom till last eftersom förväntningarna kan vara högre på honom än andra. Efter de stundande kungabröllopen i Danmark och Spanien ska han i sommar vidareutbilda sig inom försvaret. Militären passar honom, där får han vara som vem som helst. - Jag kommer att gå en transportledarutbildning i staben, säger han och tillägger att den senare leder till att han blir löjtnant. Utforska Brasilien Han berättar att han är som vilken vanlig kille som helst på fritiden, som tycker om att umgås med vänner, se på tv och gå ut med hunden. Men han tycker också om att resa. - Eftersom min mamma är halvbrasilianska, är Brasilien ett land jag skulle vilja besöka för att förstå hur hon haft det när hon var liten, och lära mig språket, förstås. Många är intresserade av att veta var de egna rötterna kommer från. Att vara prins är både ett privilegium och ett ansvar, och han tror inte att han skulle vilja byta bort det livet även om det innebär mycket uppmärksamhet. - Det är väldigt stimulerande, man får se och göra många saker, säger han och tillägger att han också måste se till att folk är nöjda med det han gör. Carl Philip har fått mycket uppmärksamhet av båda könen, i skvallerpress och i homotidningar. Och vad tycker prinsen egentligen om att vara gayikon? - (skratt) Det är lite speciellt, men att vara omtyckt är väl alltid trevligt.
|
||||
|
||||
|
Article, translated by me, from today's Expressen! :flower:
The Prince turns 25 Prince Carl Philip’s plans for the future are not clear, but he does not feel stressed. At the moment, he is interested in both the military and graphic design. But he also wants to get to know his roots. To turn 25 does not mean any bigger change in Prince Carl Philip’s life. He does not feel that he has to finish his education and start a family. - No, it’ll come when it comes. It doesn’t mean bigger pressure, just because you turn 25, he says to TT (Swedish news agency). On Thursday the Prince celebrates his birthday with an official ceremony at the Royal Palace of Stockholm, but how the private celebrations are going to be carried out is not decided. - I don’t really know yet, there will be a dinner of some kind, the Prince says. Graphic design During the spring he has studies graphic design at Forcers School in Stockholm, and now he’s attending a course in photography. - I’m trying to feel it a little. I think graphic design is very interesting, so it’s something I can imagine continuing with, he says. There is an artistic gift within the family, from Sigvard Bernadotte and Prince Eugen. But the expectations on him can be higher on him than others. After the coming weddings in Demark and Spain, he will continue educating himself within the defence. The defence suits him; there he can be just like anyone else. - I’m going to attend a transport leader education in the stab (direct translation, don’t know the English terms), and add that that will lead to him becoming a lieutenant later on. Explore Brazil He says that he is just like any other guy on his free time, who likes to spend time with friends, watch TV and walk the dog. But he also likes to travel. - Since my mother is half Brazilian, Brazil is a country I’d like to visit to try to understand how her childhood was, and of course learn the language. Many people are interested to know where their roots come from. To be a Prince means both privilege and responsibility, and he doesn’t think he would like to change that life even if it means a lot of attention. - It’s very stimulating, you get to see and do many things; he says and adds that he also has to make sure that people are satisfied with what he is doing. Carl Philip has received a lot of attention from both sexes, in the gossip magazines and the homo-magazines. And how does the Prince really feel about being a gay icon? - (laugh) It’s a bit special, but it’s always nice to be liked!
|
||||
|
||||
|
I came home really late (11:30 PM) after evening meetings, so I took dinner with me and sat down to watch the taped interview – and I tell you – a piece of bread almost chocked in my throat when he said Emma!!& |