Princess Victoria and Daniel Westling, Current Events Part 1: Sept 2003-December 2004

If you have answers, please help by responding to the unanswered posts.
Status
Not open for further replies.
I US dollar is about 10 swedish crowns...
haha, yeah you´re right, it seems like she has a thing for "Daniels" ;)

What do you think about the gossip that Daniel left Stockholm for his hometown?

Josefine 
Posted: Oct 1st, 2003 - 1:11 am

What do you think about the gossip that Daniel left Stockholm for his hometown?

I heard that too, closed his business and went back to live with his parents .... seems to me, he knows the only way to get some hard thinking done is to give himself a bit of mental space. Get out of the media glare, the royal glare, the business pressures.

You know .... prince consorts in recent history just don't do well being 'second fiddle' to their wives - witness Prince Henrik of Denmark and Prince Philip of England, and before that Prince Bernhard (and Prince Claus) of the Netherlands. Foot in mouth-itis.

I think one thing Daniel has going for him, is that he (and I am guessing here) doesn't have a university education, and also has a modest? background. However, that might be bothering him, the fact that all the people the CP hangs around with are dirt rich and that D. will be living off of his (future's) wife's income.

Yep .... the Crown Princess will just have to wait this out .... and trust.

Hm, I don´t know if we should believe that...I can´t also imagine that he´s making a very long "time-out", because he still has his job at his gym and it´s said that he takes that very serious.. Maybe he just wanted to get out of Stockholm because of those silly rumours in the Anna-Lindh-murder-case.
I wonder if Victoria is alone in Italy. I guess she has been there longer than just yesterday...she looked tanned on the picture.

Perhaphs they have discussed marriage on a serious level and Daniel has decided to leave Stockholm for a few weeks where he can think long and hard about such a big step in peace and privacy?

The Truth About Victoria's Dream Prince

Han hade inte tänkt sig ett liv i rampljuset. Nu vaktar Säpo hans lägenhet nätterna igenom. Daniel Westling från Ockelbo fick en oväntad flirt.

He didn't expect a life in the limelight. Now he wakes up in his apartment at night. Daniel Westling rom Ockelbo got an odd "flirt"(I forget what that means...I think it means surprise or somethin').

In less than a year, Ockelbo-guy Daniel Westling has become one of Sweden's best known men. As the boyfriend and steady partner to Victoria, he has been to several events with both the King and Arne Weise. DAniel Westling's life would change radically a day, two years ago. Daniel, who works at the exclusive gym Master Training in Stockholm, was asked if he wanted to become Crown Princess Victoria's personal trainer.

Det var prinsessan Madeleine, som efter flera månaders medlemskap, tipsade sin storasyster om gymet och Daniel. Han tränade med kronprinsessan flera gånger i veckan, och på mindre än ett år hade han fått Victoria i ordentlig form.
Men under de svettiga passen hände även något annat.

It was Princess Madeleine, who after several months consideration, told her big sister about the gym and Daniel. He trained with the CP a few times a week, and in less than a year, he had Victoria in tip-top shape. But under the sweaty passing, nothing happened. (Haha...sweaty)

"They laughed at the same things, and Victoria liked Daniel's personality," said a friend.

When the pair went out for lunch, they already knew that they would become a pair.

Daniel's friends told that he had no idea the proportions his association with the CP would be.

"Since the beginning, he thought that they were pretty close. But he didn't want to be in the limelight either. It would work anyways." says one of his friends.

The pair met in big secret, both home with Victoria, at Drottningholm, and at Daniel's apartment in central Stockholm.

They went to movies, and frequented restaurants in central Stockholm. They went for walks at Drurgarden and hanged out with Victoria's friends on Sundays.

Daniel was confused when a hungry team of reporters stood outside his apartment. He was shocked, without saying anything, he went up and locked himself in his apartment.

"Daniel thought that everything was pretty frustrating. He had never met the press, and thought himself hunted," says a friend.
"The situation was sensitive for Daniel. He was a guy who had never looked for publicity. He did not like to be in focus at all." tells one of his friends.

More publicity was in store. The pair was at Caroline Kreuger's 25th birthday and after the night, they kissed at the party.
The news spread around Daniel's hometown Ockelbo like a bomb. He became a celebrity over the entire country.

"Yes, he's a pleasant guy. A little practical would one also want to call him," says Susanne "Tussen" Formgren, worldchampion in weights.

When young, Daniel began training in gym. Every week, he would get training passes in the gym at his school.
"He had humour and he would say that he would joke that he would be stronger than me," says Susanne Formgren.

Motorcycling was another favourite sport of his and his father Olle Westling. He also has boated since he was seven.

"He understands that we ask questions about Victoria, but he is also proud when the issue comes up," says a childhood friend.
Daniel has already decided to leave Ockelbo for Stockholm.
"He wanted to live out there, to own and run his own gym was Daniel's dream." says a childhood friend.

Daniel Westling has invested the most time in the job. Friends describe him as a "workaholic", but he has gotten results. Master Training is now worth over 6 million crowns. The gym is mostly popular.
"His publicity has contributed to the popularity. He's an unbelievably proffessional guy." says a man who trains there.

---------------------Freakishly long report----------------------------------------

In August, the pair was seen for the first time publically. Victoria's friend Andrew Brodin got married and Daniel and Victoria came to their wedding.
Daniel Westling turned 40 on the 15th of September. THe biggest party was postponed after the murder of Foreign Minister Anna Lindh. (Hmm..was she the foreign minister or something else?)

---------------There we go, Swedish translation=freakishly long--------------------

www.expressen.se

Victoria and Daniel went to see a basket game on Friday and every kid wanted to hug Victoria
And Daniel is back in Stockholm and togather with Victoria

Victoria bjöd på kramkalas

Basketklubben Ockelbo har fått en ny supporter: kronprinsessan Victoria.
Tillsammans med pojk-vännen Daniel Westling hejade hon i går fram laget till vinst.
- Det syntes att hon höll på oss, säger Johan Stark, Ockelbos sportchef och Daniels vän.

Ungdomens hus i Rinkeby utanför Stockholm fick kungligt besök när hemmalaget Akropol BBK mötte Ockelbo BBK i basketligans säsongspremiär i går kväll.
Men det var inte Stockholmslaget som hade kronprinsessans stöd under matchen.
- Hon höll på Ockelbo. Det syntes under matchen, säger Johan Stark, sportchef i Ockelbo.
Kanske gav det resultat - Ockelbo vann över Akropol med 89-84.
Victorias sympatier för Ockelbo har sin förklaring. Pojkvännen Daniel Westling är född och uppvuxen i orten norr om Gävle.
Som mellanstadieelev spelade Daniel själv i Ockelbo BBK.

Brukar gå på matcherna
Klubbens sportchef Johan Stark berättar att de gick i skolan tillsammans. De har även gjort lumpen ihop.
- Daniel ringde och sa att de skulle komma. Han brukar gå på våra matcher när vi spelar i Stockholm.
Kronprinsessan Victoria och Daniel hade reserverat platser på innerplan. Det dröjde inte länge innan det celebra besöket uppmärksammades av större delen av publiken.
Spiros Gogos, styrelseordförande i Akropol BBK, tog hand om gästerna.
- Det var jättetrevligt. Barnen tyckte det var väldigt kul. Alla ville komma fram och krama Victoria, säger han.

Bjöds på kaffe och kakor
I pausen bjöds kronprinsessan och hennes sällskap på kaffe och kakor i VIP-rummet.
- Hon trivdes väldigt bra. Hon sa till mig att hon skulle komma fler gånger, säger Spiros Gogos.
Elisabeth Tarras-Wahlberg, hovets presschef, förvånas över kronprinsessan Victorias engagemang för basket.
- Hon är sportintresserad. Men jag har inte hört att hon skulle vara speciellt intresserad av basket, säger hon.

Attachments

• a.jpg
    a.jpg
    18.1 KB · Views: 2,053
... he finally had his party! Yesterday Daniel celebrated his 30th birthday at Stallmästaregården in Stockholm. 100 guests joined the party and among the presents were clothes from NK and a specialdesigned golf bag.
---------------------

Victoria fick äntligen fira Daniel
Victoria har äntligen fått fira sin pojkvän Daniels 30-årsdag. Mordet på Anna Lindh fick kungen att besluta om att festen skulle flyttas fram.

Ett hundratal gäster firade Daniel Westling på krogen Stallmästaregården i Stockholm på lördagskvällen.

Redan vid 18-tiden drogs rullgardinerna ner, skriver Aftonbladet. Gästerna fick trerätters. Daniel fick bland annat kläder fårn NK och en specialdesignad golfbag.

03-10-2003

Swedish Crown Princess Victoria and her boy friend Daniel Westling (left) Friday, 03 October 2003, attended a swedish premier league basket ball game between home team Akropol of Stockholm suburb Rinkeby vs Ockelbo, which is the team Westling supports since it«s his birthplace.

Polfoto

Attachments

• a.jpg
    a.jpg
    28.1 KB · Views: 557
  • a.jpg
    a.jpg
    28.2 KB · Views: 525
  • a.jpg
    a.jpg
    26.5 KB · Views: 436
  • a.jpg
    a.jpg
    25.9 KB · Views: 809
  • a.jpg
    a.jpg
    26.3 KB · Views: 535
Last edited by a moderator:
www.expressen.se
October 26, 2003

"Daniel orkar inte längre"

Kronprinsessan Victoria, 26, och hennes pojkvän Daniel Westling, 30, är mitt inne i en kärlekskris.
Daniel mår dåligt och lider dagligen av att stå i rampljuset vid Victorias sida.
I går morse reste de därför bort på semester.
- De ville bara komma bort och vara ensamma med varandra. Daniel har fått nog, berättar en av parets vänner.

I går morse hade Daniel och Victoria bestämt träff utanför hans bostad på Östermalm i Stockholm.
Klockan 09.10 kom Daniel Westling ut, kånkande på två stora resväskor som han lastade in i sin Lexus.
Kronprinsessan Victoria kom i en svart Säpobil, hoppade ut och satte sig i Daniels bil.
Tio minuter senare var de på väg bort från Stockholm och till sitt semestermål.
Daniel och Victoria behöver nu all tid de kan få tillsammans.
Daniel Westlings rädsla och skygghet för att leva i offentligheten vid kronprinsessans sida har satt deras förhållande på prov.
- Daniel har fått nog av all uppmärksamhet. Han orkar inte längre att vara en offentlig person.
- Han hade aldrig trott att det skulle vara så här jobbigt, berättar en vän till paret.

Tillbakadragen och blyg
Daniel Westling har lidit av uppmärksamheten ända sedan det blev känt att han och Victoria blivit ett par.
Från sin hemort Ockelbo minns barndomskamrater och vänner honom som tillbakadragen och blyg.
- Då kan man lätt räkna ut hur han känner när han slängs rakt in i offentlighetens ljus, säger en av Daniels vänner till Expressen.
Daniels ovana att stå i rampljuset har tärt på hans och Victorias förhållande.
- På middagar har Daniel flera gånger berättat om hur dåligt han mår av att hela tiden bli igenkänd. Självklart medför det att förhållandet sätts på prov.
- Det för också med sig att Victoria mår dåligt. Hon lider av att se den hon tycker om må dåligt, berättar en av parets vänner.

Vägrade visa sig
För några veckor sedan firade Daniel Westling sin 30-årsdag på Stallmästaregården i Stockholm. Han täckte alla fönster med lakan och vägrade att visa sig.
- Det var en trevlig fest, väldigt generöst. Men visst kändes det lite konstigt att det var vakter överallt och att fönstren var täckta. Men alla vet att Daniel är i det närmaste maniskt rädd för offentligheten, berättar en av gästerna.

Jobbigt för Victoria
För Victoria är situationen jobbig. Hon har alltid värnat om att ingen i hennes närhet ska behöva lida på grund av henne.
- Det värsta Victoria vet är när de som hon håller närmast om hjärtat mår dåligt av att de dras med i hennes offentlighet. Det är precis vad som nu har skett, berättar en nära vän.
Hovets Morgan Gerle vill inte kommentera Victorias och Daniels plötsliga resa.
- Jag vare sig vill eller kan kommentera personliga uppgifter om privata vänner, och som inte ingår i kungliga hovstaternas verksamhet, säger han.

Attachments

• 1.jpg
    1.jpg
    26.6 KB · Views: 710
Honestly I can´t wait to see pictures of their holiday-trip! ( So I assume that I´m one of these nasty persons, who bother Daniel Westling that much :innocent: ) I wonder if they went abroad to a more sunnier and warmer place?!

The article says that Daniel is sick of the attention and that he is feeling bad and sad about the whole thing. Now he and Victoria have left the country to be able to "get away" for awhile.
So I don´t think we can expect a proposal or anything like that...

The article basically says:

-CP Victoria, 26, and boyfriend Daniel Westling, 30, are having trouble in their relationship.
-Daniel feels bad and does not want to always stand in the limelight at Victoria's side.
-"They just want to go away and be together with eachother. DAniel has had enough"
-Yesterday morning D & V decided to meet outside his home.
-Victoria and Daniel drove together to a place outside STockholm.
-Daniel and Victoria need time to be together.
- Danny boy has always felt that this would be hard, and has enough of this arrangement.
-He is uncomfortable at the publicity surrounding his relationship with Victoria.
-Victoria also feels bad about this.
-At Danny boy's 30th birthday, he closed all the windows and refused to show himself.
-He was afraid of the media, a friend thought it was odd that the windows were all closed and the blinds down. HOwever, it was a lovely party.
-It is a tough situation for Victoria. She knows that those she holds closest to her heart feel bad when they have to stand in her shadow.

Question: Did they break up? This article seems to imply just that....

I´ve searched again, there´s no homepage. But I´ve found this on the site of stockholmsloppet (Stockholm run): Nr.1912 Daniel Westling **Mastertraining and time 1:45:37 (year 2000) I think it´s over 25 kilometer distance...really very sporty Sweden´s prince consort to be.
I wonder if it would be possible that Daniel Nyhlen becomes member of this posh mastertraining gym. Actually Daniel W.or his other co-workers can´t say no.

"Vi har det härligt" Victoria på hockey - tittade lika mycket på Daniel som på pucken
NEW YORK. Vackra höstpromenader, romantiska middagar.
I natt toppade kronprinsessan Victoria och Daniel Westling med att se New York Rangers.
- Vi har haft det härligt, säger hon.
Prinsessan Victoria och pojkvännen Daniel Westling är på kärlekssemester i New York.
Staden är just nu är bländande höstvacker. Löven skiftar i gult, vinden är ljummen. En stad som gjord för romantik.
På måndag börjar Victorias officiella plikter, bland annat ska hon hålla i öppnandet av en Ilon Wiklund-utställning.
- Vi landade i lördags. Hittills har jag varit ledig. Det har varit jätteskönt, berättar hon.
I natt, svensk tid, kom Victoria och Daniel Westling till anrika Madison Square Garden där New York Rangers mötte Carolina Hurricanes.
Paret hade specialplatser bara sju rader bakom Rangers avbytarbänk.
Victoria och Daniel levde sig in i matchen, pratade och såg glada ut.

Skrek rakt ut
I stället för den vanliga publikens smaskande på korvar och öl åt Sveriges kronprinsessa ett äpple.
Victoria skrek rakt ut och slog sig mot huvudet av besvikelse när Rangers fick ett mål i baken, med cirka fyra minuter kvar av första halvlek.
Men trots att Victoria bott i New York är inte Rangers det helt givna favoritlaget.
- Nja, du vet man man hejar ju på svenskarna, man följer dem och håller på dem.
- Men självklart, när jag bodde här var det en hel del Rangers, säger Victoria som gjorde betydligt gladare miner när Rangers senare smällde in 3-1.

Glad och pratsam
Kronprinsessan har länge varit förtjust i New York, men en favoritplats i staden kan hon inte välja.
- Det är svårt. Det är en fantastisk stad. Alla stadsdelar har sina egenskaper, de är charmiga på sitt sätt.
Victoria är glad och och pratsam, förutom om en sak: Daniel.
Han är mindre van vid uppmärksamheten och vill helst hålla sig i skymundan.
Stämmer det, som det stått i svenska tidningar, att ni flytt hit för att komma undan den svenska pressen?
- Nej, nej, avbryter Victoria innan frågan ens ställts klart.
Har det varit romantiskt?
- Äh, lägg av, säger Victoria med ett stort skratt.
Men blickarna mellan paret talade sitt tydliga språk, under matchen tittade prinsessan minst lika mycket på Daniel som på pucken.

Attachments

• virt.jpg
    virt.jpg
    15.7 KB · Views: 1,771
Finally! pictures ;)
I doubt that they are staying in Daniel C´s apartment, but who knows :p

Yeeeeaaaah :woot: pictures!...but of course watching a sports match, how could I ever believe that we would see them at another place :p ...even if they would have been in the Caribbean, they would have probably watched a match there ;)

"Paret hade specialplatser bara sju rader bakom rangers avbytarbänk."
"The couple had special places just six rows behind the substitute bank of the Rangers"

What do you think of that? I wonder if she got those places through money, or if she reserved with her title. And probably the Aftonbladet-Reporter followed them already before the match....but if I don´t want to be seen, do I really always have to sit in the "loges"/ special places?! There would be probably places for "normal" citizens (they, want to be normal...or what :blink: ), where you would be a little bit hidden, but where you would have also a good view on the match!

Originally posted by Lena@Dec 8th, 2003 - 8:56 am
And in the relationship to Daniel Westling are a lot of things, which don´t let assume, that they will marry soon.
What makes you belive this?

The fact, that he is so shy in public...and until now I haven´t noticed any thing, that indicates that Daniel is preparing himself for the future as prince. And Victoria had so less time for him in the last months.
But of course I can be wrong.

ena  Posted: Dec 8th, 2003 - 6:54 pm

The fact, that he is so shy in public...and until now I haven´t noticed any thing, that indicates that Daniel is preparing himself for the future as prince. And Victoria had so less time for him in the last months.

i missed that ... can you expand on it ?

I think there's an unofficial pause, or she's thrown herself into her work to get over a heart ache ?

Originally posted by King Christian@Dec 9th, 2003 - 3:32 am
ena  Posted: Dec 8th, 2003 - 6:54 pm

i missed that ... can you expand on it ?

I think there's an unofficial pause, or she's thrown herself into her work to get over a heart ache ?
I don´t think, that it is over. Always when we think it´s over she´s probably weaseling secretly to him in the flat...and a few weeks later new pictures appear.
I´m just thinking, that Victoria is a workaholic (it´s said he is one too), and THAT could IMO endanger their relationship.
And that with Daniel and preparing for a possible role as prince...I mean I don´t know if he´s preparing, but I haven´t noticed anything. And IMO he has a lot to prepare...polish his english (other languages e.g french or german), learning basic facts about the state "Sweden" , learning etiquette, educate himself... I´m not sure, if Mette Marit did these things. But this situation is compareable. All the other girls of the european crown princes were either noble (princess Mathilde) or business women (Maxima, Mary, Letizia). At least Daniel hasn´t to learn the language of the country(like Mary and Maxima)

So this is my 999. post. I will have a break and fulfill the 1000.post , when the nobel prize award starts. :woot:

Victoria and Daniel in Ockelbo on friday april 9...

fae1a131.jpg

5bca23fc.jpg

OCKELBO
Daniel Westling, 30, visar för första gången i Expressen öppet sin kärlek till kronprinsessan.
Men påskpussen i Ockelbo hade kungen och drottningen helst velat slippa se.
Orsaken: Gymägaren ses inte som en lämplig make, enligt en källa vid hovet.

Kronprinsessan Victoria och Daniel Westling firade påsken i Ockelbo - här på vårpromenad.
- Om kungen inte gillar Daniel så befinner han sig i en tuffare situation än vanliga svenska män som har en blivande svärfar emot sig, säger Gunnel Beskow, psykoterapeut.
På långfredagen dök de upp i Daniel Westlings barndomsstad för att fira påsk tillsammans.
Men numera är det inte många som höjer på ögonbrynen när paret kommer sida vid sida i den gassande vårsolen. Kronprinsessan är ett bekant ansikte i lilla Ockelbo, där hon och pojkvännen tillbringar mycket av sin lediga tid.

"För låg allmänbildning"
Men deras kärlek ses inte med blida ögon av kungaparet.
Som Expressen tidigare berättat ser kungen och drottningen helst att förhållandet mellan Daniel Westling och kronprinsessan Victoria tar slut.
Orsaken är, enligt källan, att kungaparet tycker att Daniel Westling har dålig social kompetens och att hans allmänbildning är för låg.
Men trots motståndet spirar vårkänslorna mellan kronprinsessan och hennes Daniel. I påskvärmen går paret hand i hand; skrattar och ler, tisslar och tasslar. Och för första gången i Expressen visar Daniel Westling öppet sin kärlek till kronprinsessan.
Plötsligt stannar han till, tittar sin älskade i ögonen - och ger henne en påskpuss på kinden. Kronprinsessan skrattar och kramar pojkvännens hand.
Men när Expressen träffar paret försvinner Daniel Westling från platsen omgående. Precis som vid sin egen 30-årsskiva. Kvar står kronprinsessan.
Ensam.
- Är ni här!? Är ni inte hemma och firar påsk!? skrattar hon.
Kronprinsessan och Daniel ser kära ut?
- Tycker du? Daniel går ju 50 meter framför mig (skratt).
Sedan tillägger hon:
- Nej, det går bra.
Vad har kronprinsessan och Daniel gjort i Ockelbo?
- Inte särskilt mycket. Bara tagit det lugnt.
Sedan jagar kronprinsessan ikapp sin Daniel. De greppar varandras händer och fortsätter sin kärlekspromenad.

"Inga synpunkter om Daniel"
Att Daniel Westling skulle ha fått direktiv av kungaparet att inte vara vid sidan av sin flickvän i möten med journalister, dementerar Morgan Gerle, informatör vid hovet:
- Nej, det finns inget sånt direktiv från oss. Vi arbetar bara med de personer som ingår i kungliga huset; kronprinsessans vänner är hennes privata vänner.
Retar det hovet att Daniel Westling uppträder som han gör?
- Nej. Fast jag har inga synpunkter på någonting som handlar om Daniel Westling som du nämner.
Gunnel Beskow, psykoterapeut, säger att det finns förklaringar till Daniels Westlings beteende.
- Om kungen nu säger - vilket jag inte vet att det är sant - att Daniel inte är en värdig person för hans dotter, så krymper han ju.

Terapi skulle hjälpa
Daniel Westling befinner sig i en mycket svår situation, enligt Gunnel Beskow.
- Hade kungen sagt: "Vilken trevlig kille", ja då hade Daniel förstås stått kvar vid sidan av sin flickvän.
Hon tillägger:
- Men även om kungen och drottningen inte skulle ha något emot Daniel, så är det ändå ett livsval - att andligen och kroppsligen alltid befinna sig en meter bakom en person, det vill säga kronprinsessan.
Samtalsterapi skulle kunna hjälpa kronprinsessans pojkvän, tror Gunnel Beskow.
- Han befinner sig i en utvecklingsprocess och skulle kanske behöva några samtal med mig, så han vet var han står någonstans.
Hovets presschef Elisabeth Tarras-Wahlberg har tidigare konfronterats med uppgifterna att kungaparet inte anser att Daniel Westling är lämplig för kronprinsessan.
Då sa hon:
- Det här är en sak vi inte kommenterar. Jag vill inte ha några synpunkter på honom som person.

Hovets presschef Elisabeth Tarras-Wahlberg har tidigare konfronterats med uppgifterna att kungaparet inte anser att Daniel Westling är lämplig för kronprinsessan.

The courts presschef is to look if Daniel is suitable for Victoria???

A knife in Dennis`heart!!!

It seems as if Victoria would defend her love...in a way these pics surprised me a bit...I haven´t thought, that they are still that happy (ok, a kiss on the cheeks isn´t something special...but obviously they like/love each other)

Originally posted by royal_sophietje@Apr 11th, 2004 - 6:50 am
The courts presschef is to look if Daniel is suitable for Victoria???
No! The both spokesmen of the court don´t want to advance their opinion about Daniel Westling. It´s only Expressen, which comes up again and again with the rumours, that the king and the queen don´t want Daniel as husband for Victoria.

BTW how many trucker-caps does DanielII own...?!

Originally posted by Lena@Apr 11th, 2004 - 11:24 am
BTW how many trucker-caps does DanielII own...?!
Maybe Daniel feels cheated because in his potential future role as Queen consort he won't get to wear all the pretty and bejewelled tiaras the other consorts get to wear, so he is wearing his "own" version of the tiara! :p

Also, someone mentioned about the Swedish press chief looking into Daniel's life and background. (Whether or not this is made up by Expressen or not.) I think this is pretty normal in royal families to look into the past of a potential royal family member. Even more important and significant in Daniel's case as their children will succeed Victoria to the throne. Isn't this what happened with Mabel Wisse Smit? That upon further government scrutiny and investiagation her past came out and her former relationship with the mob boss was unearthed. I am sure that Mary, Letizia, and before them, Maxima, Mathilde, Mette-Marit, Masako's pasts were also looked into, we just may not know about it.

:lol: Does this mean, that we will see a prince Daniel in the future, who comes to the Nobel prize award with a cap (with his Royal monogramme on it ;) )??

You said, members of the government...I´m sure, that the government does a check-up with every Royal-to-be. And they probably take it more serious, when they see, that the people (future voters!) disrelish the "new" Royal.
But who is the court...the spokesmen, the advisors, the servants, the ladies in waiting, noble and high society people in Sweden, relatives of the Royal couple, the Royal couple together, or only the king??... I guess what Expressen means is the opinion of the Royal couple (probably the only opinion which "counts at the "court") ...and there I can´t imagine, that the Royal couple is against a gym trainer as prince consort. I mean, if we are honest...the king isn´t an intellectual himself...he also rather prefers sports than reading fiction of exalted authors. And I´m sure, that Expressen is exaggerating, when they say, that he (Daniel W.) doesn´t know an single modern swedish author, or that he can´t speak english very good. He went 11 years to school, and I´m sure in most of these years he had lessons in english at his school(s)!
But I can imagine, that the Royal couple has some doubts, and maybe thinks, that there would be a better choice out there. But I don´t think, that they would ask Victoria to stop dating Daniel...

Now I (as Dennis supporter) feel a little bit guilty....but I´ve to say, that I just try to be fair.

Status
Not open for further replies.
Back
Top Bottom