The Royal Forums Coat of Arms

Go Back   The Royal Forums > Reigning Houses > Royal House of Sweden > Crown Princess Victoria, Prince Daniel and Family

Join The Royal Forums Today
Reply

Thread Tools Search this Thread Display Modes

Old 11-21-2003, 08:54 PM
hrhcp's Avatar
Royal Highness

Crown Princess Victoria's Official Visit to Germany; November 2003

To 27/11
Medverkan vid utdelning av pris till
"Bästa svenska exportföretag gentemot Tyskland"
Hamburg
Kronprinsessan

Old 11-27-2003, 05:00 PM
Lena's Avatar
Heir Apparent

For King Christian (so you can practise your -already great-german) and others, who can read german.
It´s in a way a translation of the dn.se-article, and it explains, what Victoria is doing in Hamburg at the moment.
She´s visiting H&M again. A lot of H&M-stuff in the past year(s). Ok, out of Sweden I would say that H&M is next to Volvo, Ikea and Ericsson one of the most known swedish brands. After looking at the current X-mas-campaign of H&M with Naomi Campell, I wonder, why they don´t take Victoria as model for this campaign (maybe next year?). That would be an great advertisment for both sides: H&M and Sweden. :woot:

"Ich freue mich auf Hamburg"

Prinzessin Victoria über ihre Rolle als künftige Königin Schwedens und ihren heutigen Besuch in der Hansestadt.

Stockholm - Kronprinzessin Victoria (26) macht eine der härtesten Ausbildungen der Welt durch. Ihr Leben ist nicht vergleichbar mit dem Leben anderer junger Studentinnen, denn sie weiß: Eines Tages wird sie Königin und damit Staatsoberhaupt von Schweden werden. Sie will diese Aufgabe annehmen - auch wenn sie dafür hart arbeiten muss.

In einem Interview mit der schwedischen Wirtschaftszeitung "Dagens Industri" kurz vor ihrem Hamburg-Besuch wurde jetzt deutlich, wie anders das Leben der Kronprinzessin ist. Auch wenn sie das Gespräch locker mit dem Satz begann: "Man kann mich gerne duzen", zeigte sich schnell, dass für Partys kaum Platz in ihrem Leben ist.

"Ich treffe viele interessante Menschen, und ich erlebe sehr viel. Das ist das beste daran, dass ich Kronprinzessin bin. Aber ich habe natürlich auch eine große Verantwortung. Und ich habe eigentlich kein Privatleben. Man ist 24 Stunden am Tag Kronprinzessin. Das ist der größte Nachteil." Deutlich wird ihr Engagement beim Besuch der Hansestadt. Heute und morgen hat sie ein wahres Mammutprogramm zu absolvieren. Arbeitsessen, Hafenrundfahrt, Besuch der schwedischen Modekette H&M und immer wieder Gespräche. Trotzdem sagte die Prinzessin: "Ich freue mich auf Hamburg."

Elisabeth Tarras-Wahlberg, Pressesprecherin des Hofes, ergänzt: "Außerdem freut sie sich auf das Programm, das für sie ausgearbeitet wurde, und sie freut sich darauf, Hamburg kennen zu lernen."

Die Kronprinzessin absolviert zurzeit 150 Reisetage pro Jahr. Kein Wunder, dass sie manchmal sehr müde ist. "Man gewöhnt sich daran. Ich schlafe oft zwischen zwei Terminen im Auto."

Trotzdem hat Victoria nie daran gedacht, alles an den Nagel zu hängen. Schließlich hat sie zwei jüngere Geschwister, die die Thronfolge übernehmen könnten. "Nein, das ist für mich keine Alternative. Aber ich habe an mir gezweifelt. Es gab eine Zeit in meinem Leben, in der ich mich sehr schlecht gefühlt habe und nicht daran glaubte, dass ich all den großen Anforderungen gewachsen bin." Obwohl sie erst 26 Jahre alt ist und noch Jahrzehnte vergehen werden, bis die Prinzessin wirklich einmal Königin ist, weiß sie heute schon, wie sie einmal sein will: "Ich möchte ein positives Symbol für Schweden werden!"

Von ihrer Mutter Königin Silvia (59) hat die Prinzessin einiges gelernt. Oft muss sie sich lange Vorträge anhören. Dann denkt sie immer an deren Rat: "Meine Mutter sagt, dass es nichts Uninteressantes gibt. Wenn man lange genug zuhört, wird es interessant." Ob es dann auch Spaß macht, sagte Victoria allerdings nicht. Ohnehin ist ihr gesamter Berater- und Umgangskreis älter als 40 Jahre. Auf die Frage, ob sie nicht manchmal gern von jüngeren Leuten umgeben wäre, musste sie lachen. "Das fragen mich meine Freunde auch oft. Aber ich kann so viel von diesen Menschen lernen, deshalb denke ich nie darüber nach."

Eine Freundin und ein Vorbild war die ermordete Außenministerin Anna Lindh. Victoria und Anna Lindh machten mehrere offizielle Auslandsreisen zusammen. Als Anna Lindh beigesetzt wurde, konnte ganz Schweden sehen, wie unglücklich Victoria war. "Ich hatte auf den Reisen immer sehr viel Spaß mit ihr. Ihr Tod ist ein Verlust für ihre Familie und für ganz Schweden. Wenn sie einen Raum betrat, ging ein Licht an, die Stimmung verbesserte sich sofort. Ich glaube, es wird lange Zeit vergehen, bis wir in Schweden wieder einen Politiker wie Anna Lindh haben werden."

Das sie selbst auch ein Attentatopfer werden könnte, sitzt bei Victoria immer im Hinterkopf. "Ich gehe nie ohne meine Leibwächter. Die sind immer dabei."

erschienen am 27. Nov 2003 in Aus aller Welt

Old 11-27-2003, 05:26 PM
Majesty

Location: East of the sun and west of the moon, United States
She does seem to like to visit H & M. Victoria already is a model. A different kind of model.
Old 11-28-2003, 12:06 PM
Lena's Avatar
Heir Apparent

From Victoria´s visit to Hamburg. IMO she doesn´t look like Victoria (as we know her) in the first picture. www.polfoto.dk
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	HH1.jpg
Views:	75
Size:	20.7 KB
ID:	28728   Click image for larger version

Name:	HH2.jpg
Views:	75
Size:	25.4 KB
ID:	28730  
Old 11-28-2003, 12:42 PM
Heir Apparent

Polfoto 27-11-2003 - Crown princess Victoria of Sweden arrives to a gala at the Hotel Radisson SAS in Hamburg, Germany, 27 November 2003. At the gala she awarded the Export Prize of the Swedish Chamber of Commerce to two Swedish companies. It is Victoria's first official visit to Hamburg. On 28 November the 26-year-old princess will sign the golden book of the Hanseatic city.
Attached Thumbnails

Name:	SW_victoria_501.jpg
Views:	93
Size:	24.0 KB
ID:	28738  
Old 11-28-2003, 01:56 PM
Lena's Avatar
Heir Apparent

from ibl.se
Attached Thumbnails

Name:	HH4.jpg
Views:	71
Size:	26.8 KB
ID:	28747   Click image for larger version

Name:	hh5.jpg
Views:	99
Size:	18.4 KB
ID:	28749   Click image for larger version

Name:	hh6.jpg
Views:	87
Size:	29.2 KB
ID:	28751   Click image for larger version

Name:	hh7.jpg
Views:	67
Size:	27.0 KB
ID:	28754  

Name:	hh8.jpg
Size:	25.9 KB
ID:	28756  
Old 11-28-2003, 03:46 PM
Heir Apparent

colourpress.com - colour the world with photos ...
Hamburg, Germany - Crown Princess Victoria in Hamburg, meeeting german children, waving with swedish flags. Photo: Sascha Klahn

Hamburg, Germany - Crown Princess Victoria arriving to the cityhall in Hamburg. Photo: Sascha Klahn

Hamburg, Germany - Crown Princess Victoria arriving to the cityhall in Hamburg. Photo: Sascha Klahn

Hamburg, Germany - Crown Princess Victoria leaving an Hennes & Maruritz H&M shop in Hamburg. Photo: Roland Magunia/ddp.

Hamburg, Germany - Crown Princess Victoria awarded the Export-award of the german-swedish export-council at the SAS Radissoin hotel in Hamburg. Photo: Miguel Villagran

Hamburg, Germany - Crown Princess Victoria awarded the Export-award of the german-swedish export-council to Manfred Buhl (r.) , chairman and manager of Securitas Holding, a swedish security-provider. Photo: Miguel Villagran

Hamburg, Germany - Crown Princess during a two-day visit in Hamburg to award the swedish export-award of the german swedish export-council. Photo: Miguel Villagran
Attached Thumbnails

Name:	COLOUR10021371.jpg
Views:	56
Size:	35.2 KB
ID:	28775   Click image for larger version

Name:	SW_victoria_500g.jpg
Views:	80
Size:	21.7 KB
ID:	28784   Click image for larger version

Name:	SW_victoria_500f.jpg
Views:	64
Size:	25.3 KB
ID:	28785   Click image for larger version

Name:	SW_victoria_h.jpg
Views:	54
Size:	27.6 KB
ID:	28786  

Name:	SW_victoria_500i.jpg
Views:	56
Size:	22.5 KB
ID:	28787   Click image for larger version

Name:	SW_victoria_501a.jpg
Views:	65
Size:	26.9 KB
ID:	28788   Click image for larger version

Name:	COLOUR10021364.jpg
Size:	29.5 KB
ID:	28789   Click image for larger version

Name:	500.jpg
Views:	58
Size:	23.4 KB
ID:	28790  

Old 11-28-2003, 04:34 PM
moosey60's Avatar
Courtier

:woot: THAT'S an ENGAGEMENT RING!!!! :woot:

I guess she's becoming Mrs. Westling? ... :woot:
Old 11-28-2003, 05:31 PM
Julia's Avatar
Royal Highness

Thanks for the great images, Alexandria.

Victoria certainly has been on the go recently! She looks a bit tired. :(
Old 11-28-2003, 05:36 PM
Nobility

Swedish Crown Princess Victoria waves as she arrives at Hamburg's town hall November 28, 2003. The crown princess is on an official two-day visit to the northern German city. REUTERS/Christian Charisius

Just found this one..
Attached Thumbnails

Name:	vic.jpg
Size:	8.5 KB
ID:	28803  
Old 11-28-2003, 05:39 PM
Nobility

Have just noticed she doesn't wear much make-up. She looks really natural.

It's nice to see that for a change. I know women who won't go out to their mail box without their make-up on!

Old 11-28-2003, 05:48 PM
Lena's Avatar
Heir Apparent

Hej Yennie, nice to see you here again, I´ve already started to fear, that you could have stopped your "Royal addiction"
Your´re right it´s cheesy of Se&Hör to make up stories with such headlines. I mean we know from her dyslexia since 2002. But it´s sadly a fact, that they get my attention through this.
I agree with Julia, Victoria looks tired, and on TV she seemed a little bit nerved of all this stuff (in Hamburg).
But I can´t take amiss...in her position (after all those trips this fall) I would prefer to hang out on a cosy couch, with my personal trainer and a huuuuuuugggee box with xmas cookies (I bet there is a better word for this?) in it.
Old 11-28-2003, 07:01 PM
moosey60's Avatar
Courtier

Quote:
Originally posted by Lena@Nov 28th, 2003 - 5:48 pm
I would prefer to hang out on a cosy couch, with my personal trainer and a huuuuuuugggee box with xmas cookies (I bet there is a better word for this?) in it.
Lol, I don't think your personal trainer would be too happy with you and your kex...cookies...biscuits...gingerbread cookies...ginger snaps...Mmmm...foooood...les biscuits...das "cookies". Wow.... :woot:

Moving on: is Victoria engaged now? She's got a ring on her left ring finger. Hmmm...or was it just a coincidence.
Old 11-28-2003, 07:19 PM
Lena's Avatar
Heir Apparent

Quote:
Originally posted by moosey60+Nov 28th, 2003 - 7:01 pm--></div><table border='0' align='center' width='95%' cellpadding='3' cellspacing='1'><tr><td>QUOTE (moosey60 &#064; Nov 28th, 2003 - 7:01 pm)</td></tr><tr><td id='QUOTE'> <!--QuoteBegin-Lena@Nov 28th, 2003 - 5:48 pm
I would prefer to hang out on a cosy couch, with my personal trainer and a huuuuuuugggee box with xmas cookies (I bet there is a better word for this?) in it.
Lol, I don&#39;t think your personal trainer would be too happy with you and your kex...cookies...biscuits...gingerbread cookies...ginger snaps...Mmmm...foooood...les biscuits...das "cookies". Wow.... :woot:

Moving on: is Victoria engaged now? She&#39;s got a ring on her left ring finger. Hmmm...or was it just a coincidence. [/b][/quote]
Oh, I´ve already developed a plan (for the case, that I get a personal trainer as boyfriend...but...god forbid&#33: I would sit in the middle of the couch, on the right side would be my personal trainer-boyfriend, and on the left side the box with the "julkakor" in it, and there would be a huge blanket over us...and on TV the sports channel is on
I fear I have to disappoint you, moosey...the ring is from her daddy. And it just fits on that finger. She said that recently in an interview.
But an interesting question is, which ring he (Daniel II) would buy...an usual golden ring in a middle class price-category, or a diamond-ring from Cartier.
I guess the last months were already very expensive for Daniel II (journeys with Victoria, a new car, a new flat...), maybe he hasn´t the money to ask her to become his wife
But LET`S DISCUSS the Daniel-thing. We did (too) less in the past few weeks&#33;
Old 11-29-2003, 02:22 AM
Majesty

Looked great but a little tired in the photos. Like that sleeveless blouse. The blue top looked better from the side.
Old 11-29-2003, 07:17 AM
Yennie's Avatar
Heir Presumptive

Quote:
Hej Yennie, nice to see you here again, I´ve already started to fear, that you could have stopped your "Royal addiction
haha, never will :P

That picture is great&#33; Victoria looks so happy and natural.... But she does look a bit tired. But who wouldnt be after such a hectic month?&#33;
Old 11-29-2003, 05:32 PM
Helen88's Avatar
Nobility

Quote:
Originally posted by Lena@Nov 28th, 2003 - 5:48 pm
a fact, that they get my attention through this.
I agree with Julia, Victoria looks tired, and on TV she seemed a little bit nerved of all this stuff (in Hamburg).
You mean she was on German TV and I missed it?&#33;
I suggest we start a topic "TV" and if anyone knows the Swedish royals appear somewhere in some TV programme he/she posts it. What do you think?
Whatever comes, she said, cannot alter one thing. If I am a princess in rags and tatters, I can be a princess inside. It would be easy to be a princess if I were dressed in cloth of gold, but it is a great deal more of a triumpf to be one all the time when no one knows it. (F.Hogdson Burnett)
Reply With Quote
Old 11-29-2003, 06:03 PM
Majesty

Well, I&#39;m sure I posted it before but they had news reports of when Victoria visited my part of the world. In fact, I taped a few of them. I wish I could get it online but I don&#39;t know how. O, well.
Old 11-29-2003, 06:10 PM
Lena's Avatar
Heir Apparent

Quote:
Originally posted by Helen88+Nov 29th, 2003 - 5:32 pm--></div><table border='0' align='center' width='95%' cellpadding='3' cellspacing='1'><tr><td>QUOTE (Helen88 @ Nov 29th, 2003 - 5:32 pm)</td></tr><tr><td id='QUOTE'> <!--QuoteBegin-Lena@Nov 28th, 2003 - 5:48 pm
a fact, that they get my attention through this.&nbsp;
I agree with Julia, Victoria looks tired, and on TV&nbsp; she seemed a little bit nerved of all this stuff (in Hamburg).
You mean she was on German TV and I missed it?&#33;
I suggest we start a topic "TV" and if anyone knows the Swedish royals appear somewhere in some TV programme he/she posts it. What do you think? [/b][/quote]
I didn´t know, that you don´t know :o otherwise I would have told you. Every friday I´m looking at the programme of the court, and when there´s a trip to germany, you can be 99% sure, that there are reports on the german boulevard shows (Brisant, Leute heute, Exclusiv). The weekend edition of "Leute heute" had reports from all stations Victoria visited in Hamburg. But as much as I know there´s no repeat.
That with the TV-threads is a great idea...but I fear then "poor" Yennie has to tell me about EVERY TV APPEARANCE of the swedish RF on swedish TV channels :P
Old 11-29-2003, 06:20 PM
Yennie's Avatar
Heir Presumptive

Quote:
That with the TV-threads is a great idea...but I fear then "poor" Yennie has to tell me about EVERY TV APPEARANCE of the swedish RF on swedish TV channels
:o :o hmm, we´ll see about that :P
starting a TV thread sounds like a great idea&#33; A good way to keep up with the latest news...

Tags
awards, crown princess victoria, germany, prizes

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search
Display Modes

Posting Rules